Wordt Jupiler ‘Red’ de Redding?

Wie dacht dat hij bij het WK in 2018 met de naamsverandering van Jupiler naar Belgium alles gezien had, heeft het mis. Voor het EK voetbal van straks krijgt het bier een rode kleur.


Bij de aankondiging van de lancering van het rode bier dachten veel horeca uitbaters, in het bijzonder cafés dat het de kleur van hun bankrekening betrof maar dat is het dus niet. Na de campagnes in 2014 en 2016 en de naamsverandering van Jupiler naar ‘Belgium’ in 2018 gaat Jupiler nu nog een stap verder en verandert het de kleur van het bier zelf. Een maand voor de eerste match van de Rode Duivels zal het rode bier verkrijgbaar zijn in de horeca en de drankenwinkels.

Zelfde smaak
Dat het bier van Jupiler tijdens het Europees kampioenschap voetbal twee maanden lang letterlijk rood zal kleuren heeft geen invloed op de smaak volgens de brouwer. Het bier, de pils, wordt op de normale manier gebrouwen. Allen op het einde wordt er een rode, smaakloze, natuurlijke kleurstof toegevoegd op basis van zwarte wortel. Een pure marketing campagne dus die niet alleen het voetbal maar ook de donkere voorbije periode moet opfleuren. Of de zwaar getroffen cafés hier een boodschap aan zullen hebben zal pas na het EK-voetbal duidelijk zijn. Laat het ons hopen !

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*