
Ondanks corona openen er nog steeds spectaculaire concepten. Zoals het nieuwe FC Bayern World in het hart van München. Een spectaculair multifunctioneel complex met hotel, restaurants en een mega fanshop.
Bij voetbalclubs wordt er meestal uitgekeken naar de (te dure) tranfers maar bij het Duitste FC Bayeren Munchen hebben ze veel geld gestopt in een hotel. Er werd lang naar uitgekeken maar het nieuwste paradepaardje van FC Bayern Munchen is na anderhalf jaar bouwen een feit. Al bij de aankondiging van het project was er een groots openingsfeest gepland voor huidige en ex-spelers, voor de fans en de internationale media. Helaas is dat feest om de gekende reden niet doorgegaan.
Het complex is dé nieuwe blikvanger van München en van de voetbalclub. Gevestigd op een prominente plek, in een opvallend historisch pand, tussen het stadhuis en de kathedraal aan de Weinstrasse. De buitengevel is ontworpen in de graffitostijl, een ode aan de historie van het gebouw, die teruggaat tot 1872.
30 kamers
FC Bayern World wil een nieuwe standaard neerzetten in de wereld van sport en hospitality. Het complex – uitgevoerd in de clubkleuren rood en wit – is zeven verdiepingen hoog, met een totale oppervlakte van ruim 3.500 m². De gigantische flagshipstore voor de verkoop van merchandise en clubmemorabilia beslaat drie verdiepingen. De nieuwe winkel heeft ook een kooi om voetbalfoto’s te maken op schermen, een muur die de geschiedenis van de club weergeeft in een tijdlijn, en nog enkele extra’s voor de fans. In het complex zijn twee restaurants ondergebracht. Op de begane grond is er het restaurant in typische Beierse stijl en het tweede restaurant, op de eerste verdieping, heeft een internationale keuken. Tijdens de openingstoespraak zei bestuursraadslid Jorg Wacker dat beide verscheidene restaurants een illustratie zijn van de verbondenheid van de club met hun thuis, München en Beieren en tegelijkertijd het kosmopolitisme van de club. Het boetiekhotel is verdeeld over verschillende verdiepingen en heeft dertig kamers met de dertig kampioenschappen van de vereniging als thema. De bovenste verdiepingen zijn voorbehouden als evenementen- en vergaderlocatie met een uitzicht direct op de torens van de Frauenkirche. Het is ook de plaats waar gasten zullen ontvangen worden tijdens belangrijke matchen. Partner DO&CO zal verantwoordelijk zijn voor de Beierse en internationale restaurants, het boetiekhotel en de hele evenementenlocatie in ‘FC Bayern World’. Het beursgenoteerde bedrijf uit Wenen runt al het gehele hospitality-gedeelte van de Allianz Arena. FC Bayern München is hiermee de eerste club in de wereld die een eigen voetbalhotel in deze setting opent.
Foto FC Bayern
Geef als eerste een reactie