Unilever gaat voor vega(n)

Unilever wil binnen een aantal jaar 1 miljard euro omzet draaien uit vegetarische en vegan-varianten van bekende producten zoals de Unox-worsten, Magnum- en Cornetto-ijsjes en de producten van de Vegetarische Slager.

Mayonaise en Cornetto’s
Die doelstelling heeft het Nederlandse hoofdkantoor van Unilever zelf bekendgemaakt. Daarmee zou de omzet van de vegetarische en veganistische producten over een periode van vijf tot zeven jaar vervijfvoudigen. De groei van de omzet op deze producten moet komen van een verdere uitrol van de Vegetarische Slager en meer veganistische alternatieven van merken als Hellman’s mayonaise, Magnum-ijs en Ola’s Cornetto’s.

Minder zout
Om die grootse plannen waar te maken komt er voor elk Unox-product een vegetarische variant, van de rookworst tot de knakworst. Het omzetdoel is onderdeel van een veel omvangrijker ‘voedsel voor de toekomst-programma’ van Unilever. Dat doet Unilever onder meer door geleidelijk minder zout aan producten toe te voegen. Stap per stap zodat de consument eraan kan wennen. Anders voegt de consument het alsnog zelf toe.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*