Uit eten gaan wordt met ‘waakzame consumenten’ anders

Uit eten gaan wordt in de toekomst anders. Volgens een enquête van The Fork vind 60 % van de respondenten het essentieel dat ze geïnformeerd worden over de anti-COVID-maatregelen die in het restaurant worden toegepast. De ‘waakzame’ consumenten zijn ook gewonnen voor terrassen. Zes op 10 respondenten wil ook niet veel aandacht besteden aan hoeveel ze gaan uitgeven.

Waakzamer

Volgens de enquête van The Fork heeft COVID gezorgd voor een voorzichtiger houding bij de gasten. Zes op tien wil naar een restaurant gaan, waar rekening wordt gehouden met de COVID-voorschriften. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er een grote belangstelling is voor restaurants met grote terrassen. Aangezien het buiten gemakkelijker is de fysieke afstand te garanderen, verkiezen veel mensen voorlopig om buiten te tafelen. Restaurants de dineren in open lucht aanbieden, zouden zich hierdoor makkelijker kunnen herstellen als eethuizen zonder.

Vrijgeviger

Gasten geven aan dat ze voortaan meer willen spenderen op restaurant. Ze gaan in ieder geval niet veel aandacht besteden aan wat ze gaan uitgeven. Het is duidelijk dat veel mensen zaten te wachten wanneer de horeca terug open zou gaan.  

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*