TheFork onthult de culinaire gewoontes van Belgen tijdens sluiting van de horeca

TheFork, marktleider in het online reserveren van restaurants, heeft een enquête* gehouden bij meer dan 1000 Belgische gebruikers om hun culinaire gewoontes tijdens de lockdown van dichterbij te bestuderen.

Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat Belgen erg graag terug op restaurant willen gaan. Het favoriete gerecht van de Belg op restaurant is de traditionele sole meunière (21,6%). De gastronomische, Italiaanse en Aziatische keuken behoren ook tot de gerechten die Belgen graag willen eten als ze weer op restaurant kunnen.

De resultaten van het onderzoek laten ook zien dat mensen in lockdown vaker koken dan voordien. Meer dan 6 op de 10 Belgen (64,8%) zeggen dat ze van deze periode thuis profiteren om meer te koken en te experimenteren met creatieve recepten. Meer dan 3 op de 10 Belgen (34,8%) kiezen thuis voor de Belgische keuken (stoofvlees, filet américain, mosselen, stoemp…). Een kwart (25,8%) van de Belgen heeft de neiging om Italiaanse gerechten te koken (pizza, pasta, risotto, gnocchi, enz.), terwijl 7,6% van de Belgen de voorkeur geeft aan Aziatische gerechten (eierbroodjes, gyosa’s, loempia’s, wok, enz.).

Naast het koken verklaren bijna 3 Belgen op 10 (26,2%) dat ze hun vrije tijd besteden aan het kijken naar films en tv-series, terwijl 20,7% de voorkeur geeft aan lezen en 14% aan sporten.

TheFork lanceert een online besteldienst voor thuis – of afhaalmaaltijden

Uit de enquête blijkt ook dat Belgen meer dan gewoonlijk gebruik maken van geleverde maaltijden en afhaalmaaltijden: 32,2% van de respondenten maakt meer dan gewoonlijk gebruik van leveringsdiensten en bijna 34% maakt meer dan gewoonlijk gebruik van afhaalmaaltijden.

Daarom kondigt TheFork aan dat klanten via de app en de website restaurants rechtstreeks kunnen bellen om afhaalmaaltijden of maaltijden aan huis te bestellen. Deze mogelijkheid is beschikbaar zo lang het niet meer mogelijk is om uit eten te gaan. De dienst wordt gratis aangeboden aan de partnerrestaurants van het platform. De restaurants zorgen voor de logistiek (bestelling en levering), maar dankzij TheFork kunnen klanten de restaurants die deze mogelijkheid bieden gemakkelijk vinden en opbellen. De contactgegevens van de TheFork-restaurants die van deze dienst willen gebruikmaken, verschijnen op de de site en app van TheFork.

* Enquête uitgevoerd via een online vragenformulier, bij meer dan 1000 gebruikers van het TheFork platform, op 10 november 2020.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*