Starbucks focust in toekomst op afhaal

Starbucks wil tegen 2030 het aantal van zijn vestigingen optrekken van 33.000 naar 55.000. Opvallend is dat slechts in iets meer dan de helft van de nieuwe koffiehuizen ter plaatse iets zal gedronken kunnen worden. De koffiehuisketen focust in de toekomst op afhaal.

De coronacrisis heeft ons leven blijvend gewijzigd en dat is Starbucks niet ontgaan. Zo winkelen mensen veel meer online. Eten laat men vaak aan huis leveren of men gaat het ter plaatse afhalen. Starbucks speelt op deze trends in. Zo gaat de keten zich in de toekomst veeleer focussen op afhaalkoffie. Van de 22.000 vestigingen die er de komende 10 jaar gaan komen, zal 40 % zich uitsluitend toespitsen op drive-in.

In 5 % van de andere vestigingen is er sprake van andere ophaalformules. Dat betekent dat slechts 55 % van alle toekomstige Starbucks vestigingen plaats gaat bieden aan een koffiehuis waar men iets ter plaatse kan drinken. Gaandeweg past de koffiehuisketen ook zijn strategie aan de veranderende wensen van de klanten aan. Zo is de app stevig uitgebreid met betaaltoepassingen zoals paypal, debet- en kredietkaart die toegevoegd kunnen worden.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*