Sodexo en GonnaOrder: een gratis digitale boost voor de lokale horecaondernemers

Nog te veel horecazaken beschikken niet over digitale oplossingen waarmee hun klanten online kunnen bestellen, een tafel kunnen reserveren of een maaltijd aan huis kunnen laten leveren[1]. Vanaf vandaag en tot 15 januari kunnen eigenaars van restaurants of hotels die Sodexo-cheques aanvaarden (maaltijdcheque, ecocheque of consumptiecheque), gratis hun eigen online bestelplatform laten ontwikkelen via de GonnaOrder-toepassing.

“We zijn heel tevreden dat we, in samenwerking met GonnaOrder, onze lokale restaurants en hotels kunnen helpen om een betere omzet te draaien in deze lockdown-periode. Voor Sodexo is dit een extra manier om de sterkhouders van onze lokale economie te ondersteunen”, vertelt Sven Marinus, CEO van Sodexo Benefits & Rewards Services.

Om te overleven, kiezen sommige restaurateurs voor het aan huis leveren van maaltijden. Dat gebeurt vaak zonder een beroep te doen op digitale apps die hoge kosten aanrekenen en daardoor niet interessant zijn voor het restaurant. GonnaOrder werkt tegen het laagste maandelijkse tarief op de markt en vraagt 0% commissie op de bestellingen zelf. Deze professionele oplossing biedt horeca-verkooppunten een manier om haar klanten vlot en eenvoudig tafels te laten reserveren, meeneemmaaltijden te laten bestellen én thuis te laten leveren.

GonnaOrder is nieuw op de Belgische markt. “We hebben deze oplossing uitvoerig getest en zijn overtuigd dat ze een meerwaarde biedt aan alle kleine en middelgrote bedrijven in de horeca”, legt Sven Marinus verder uit.

Voor Christos Orlis, CEO van GonnaOrder: “GonnaOrder is een unieke oplossing, die horecazaken helpt om hun uitbatingskosten te verlagen én zich voor te bereiden op de digitalisering van de sector – een evolutie die aanzienlijk versneld wordt door de huidige crisis.”

Een onderzoek[2] naar de trends op het gebied van restaurantgebruik ter plaatse en via afhaal – dat recent uitgevoerd werd in de VS en Groot-Brittannië – toont aan dat gepersonaliseerde digitale oplossingen een essentiële rol spelen bij hoe klanten restaurants ervaren. Of het nu gaat om menu’s raadplegen via QR-codes of online bestellingen plaatsen, het verminderen van fysieke contacten is belangrijk voor consumenten. Het evolueerde van een korte termijnoplossing naar een essentiële prioriteit.

Een wereldwijd succes

GonnaOrder is een betaalbare, gebruiksvriendelijke oplossing waarmee restaurants, cafés, hotels en andere onthaalplaatsen omzet kunnen genereren. GonnaOrder is wereldwijd actief en boekte mooie successen in Australië, in de Verenigde Staten en in tal van Europese landen, waaronder Groot-Brittannië.

Praktische informatie voor horecazaken

GonnaOrder is beschikbaar voor alle leden van het Sodexo-netwerk, 100% gratis én zonder aankoopverplichting tot 15 januari 2021, met de mogelijkheid om het abonnement na die datum te verlengen aan extra voordelige voorwaarden. Vanaf 15 januari kost het abonnement 13,99 euro per maand voor handelaars verbonden aan het Sodexo-netwerk, in plaats van 19,99 euro voor andere handelaars, of een korting van 30%.

De handelaars die nog niet deel uit maken van het Sodexo-netwerk, kunnen zich inschrijven op www.sodexo.be en van deze voorwaarden genieten.

Hoe werkt GonnaOrder? Om de service te gebruiken, vullen handelaars hun gegevens in op de website http://gonnaorder.com/sodexo. GonnaOrder neemt dan contact met hen op om hun e-shop te creëren en configureren. En hier gaan we dan! De horecazaak zal direct online bestellingen kunnen ontvangen.


[1] In Frankrijk heeft 1 op de 3 zeer kleine ondernemingen een website. (Bron : Plan sur la numérisation des entreprises)

In Europa heeft 79% van de zeer kleine ondernemingen een website, maar slechts 20% met e-commerce mogelijkheden. (Bron : Rapport eurostat 2017)

[2] Dining In and Out in 2021: US and UK Trends, Untold Insights-onderzoek onder 2.000 consumenten in de VS en het Verenigd Koninkrijk.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*