SIRHA Lyon 2021 : meer dan 300 nieuwe producten en diensten

SIRHA – het salon voor professionals in de horeca, hospitality en voeding – zal de innovaties voorstellen die de horeca en catering van morgen vormen. Meer dan 300 nieuwe producten en diensten zullen er worden voorgesteld aan de bezoekers. SIRHA Lyon 2021 vindt plaats in de Eurexpo in Lyon, van 23 tot 27 september, terug live dus! 

De Food Service-industrie heeft erg geleden onder de sanitaire crisis. De sector moest zich heruitvinden, zijn aanbod opnieuw bepalen, zich herpositioneren… om zich daarna met volle kracht te herlanceren. De twintigste editie van SIRHA staat dan ook in het teken van nieuwigheden en zelfs revoluties in horeca en catering. Food Service Vision, partner van SIRHA, analyseerde de vele nieuwe producten en diensten – meer dan 300 in totaal – die zullen worden gepresenteerd aan de bezoekers van het salon. 

De impact van de covid-pandemie

De digitale innovatie is niet meer weg te denken: tools en oplossingen op het vlak van reservaties, bestellingen, en zelfs betalingen aan tafel, zullen worden voorgesteld. 

Wie sanitaire crisis zegt, zegt ook revolutie op het vlak van hygiëne. Nieuwe oplossingen worden voorgesteld om de verspreiding van het virus in te dijken.  

Nieuwe compacte, modulaire en multifunctionele apparaten maken eveneens deel uit van het aanbod van deze nieuwe editie. Ze spelen in op de diversificatie van de gebruikers en bieden professionals tijdswinst. 

Het verbond tussen voeding en welzijn

Meer en meer vegan producten worden voorgesteld op het salon, en meer in het algemeen meer vleesvervangers, als antwoord op de groeiende vraag van consumenten naar vleesvervangers en plantaardige proteïnen. 

Er is ook steeds meer vraag naar lokale producten. Men vindt dan ook een ruim aanbod aan authentieke, duurzame, bio en lokale producten op SIRHA.

Naast gezonde producten, wordt zelfs de begeleiding van de consument die actief aan zijn gezondheid wil werken meer en meer aangeboden, als een verbond tussen voeding en welzijn. Heel wat producten op basis van superfoods worden ook gepresenteerd tijdens deze editie. 

Beleving op restaurant

Andere innovaties, zoals in verpakkingen, vindt men eveneens op het salon. Denken we maar aan 100% recycleerbare, zelfs composteerbare verpakkingen, of nog: aan nieuwe herbruikbare verpakkingen. 

Tenslotte, na maanden te hebben moeten sluiten, willen de restauranthouders hun klanten vooral aanmoedigen terug op restaurant te gaan. Er worden dan ook veel innovaties voorgesteld die als doel hebben de consument te verrassen en hem te laten tintelen; kortom: hem een beleving aan te bieden die hij enkel op restaurant ervaart. 

Al deze innovaties geven de tendensen van vandaag en morgen weer, en de evolutie van onze levenswijze. 

Meer info op www.sirha.com

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*