
Meer dan 100 topadresjes naar ieders smaak, daarmee wil de stad de Truiense horeca letterlijk op de kaart zetten. Hiervoor lanceerden ze een handige horecagids. Die biedt een goed overzicht van alle eet- en drankgelegenheden in de regio St.Truiden. De gids heeft een oplage van 30.000 exemplaren en wordt in april met het stadsmagazine bedeeld. Ook de toeristische dienst en de horecazaken bieden gratis exemplaren aan voor hun gasten.
Het is de eerste keer dat het lokaal bestuur St. Truiden en Horeca St. Truiden de handen in elkaar slaan. Hiermee sluit de stad zich aan tot de lijst van andere Limburgse steden zoals Hasselt, Genk, Beringen, Tongeren en Lommel. Schepen Hilde Vautmans zegt dat het niet alleen een promogids is, maar dat het boekje in zakformaat werkt als een leidraad voor shoppers, toeristen en iedereen die tips en adresjes wil ontdekken. “ De horeca is het kloppend hart van onze stad. Men creëert beleving en gezelligheid, denk aan de Haspengouwse streekproducten. “
Dat vindt ook Koen Francis, voorzitter Horeca St. Truiden: “ Onze gepassioneerde horeca-uitbaters en medewerkers zorgen voor topproducten op het bord van eigen bodem. Authentiek, divers en met de glimlach. De horeca verbindt mensen, denk aan de terrasjes in de zomer of knus binnen in de winter. Die medewerkers zijn tevens ambassadeurs van de stad, want ze geven tegelijk toeristische informatie mee aan wie daarom vraagt.

Voor elk wat wils
De gids telt meer dan 100 pagina’s boordevol smaakvolle adresjes, onderverdeeld in handige rubrieken zoals bistro’s, restaurants, frituren, café’s, ijssalons, tot take-away toe. In totaal worden er 30.000 exemplaren van gedrukt. In april worden ze huis aan huis bedeeld. Maar je ontvangt de gids ook wanneer je overnacht in een hotel of een B&B. Ook kan je een gratis exemplaar afhalen bij Toerisme St.Truiden. “ De horecagids fungeert een beetje als de ‘Gouden Gids’ met tal van te ontdekken adresjes, horeca-uitbaters met hun persoonlijke verhalen, chef-koks, frituristen, maar ook fruittelers. Deze pocket zal zowel voor de Truienaren als de toerist een meerwaarde vormen.”
JWL
Geef als eerste een reactie