Restaurant Business online

In de septembereditie van Restaurant Business belichten we het businessmodel van Restaurant Boury, het meest recente driesterrenrestaurant aan de Belgische Michelinsterrenhemel. Dit is samenspraak met Ben Boury, broer van chef Tim, econometrist van opleiding en verantwoordelijk voor het commercieel aspect en het algemeen beheer.

We brengen ook een interview met foodarcheoloog Jeroen Van Vaerenbergh, die met zijn discours over middeleeuwse smaken en -combinaties de voorbije jaren heel wat in beweging zette bij chefs én bij producenten.

Sofie Van Den Bossche , expert culinair toerisme bij Toerisme Vlaanderen, licht de nieuwe strategie toe voor Culinair Vlaanderen. Daarbij werd beslist om voor de internationale promotie van Vlaanderen sterk te blijven inzetten op het thema eten en drinken, en daarbij één verhaallijn wat nadrukkelijker te belichten, nl. bier.

In andere artikels belichten we het stijgende belang van maaltijdbezorging en afhaal, analyseren we een nieuw type van kleinschalige traditionele restaurants, en hebben we het over fingerfood als alternatief voor traditionele maaltijden. In een dossier presenteren we een aantal tips voor voedselveiligheid en hygiëne. Ook EquipHotel, de in Parijs georganiseerde horecabeurs, komt aan bod via een interview met Oytun Saritayli, de internationale promotiemanager van de beurs.   

Lees het complete magazine via deze link

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*