
Toeristisch Vlaanderen haalde in december 3 prestigieuze awards in China binnen. De Chinese media en reisindustrie zetten Vlaanderen als bestemming positief in de kijker als ‘Cities Most Favoured by Family Travellers’ (Brugge), ‘Most Preferred Travel Destination’ en ‘Top 10 Edu Travel Destinations’. Een grote eer en een duidelijk signaal dat gerichte promotie inspanningen in China opleveren. De nieuwsdienst Global Times riep Brugge uit tot één van de ‘Cities Most Favoured by Family Travellers’, het reis- en mediaplatform Pinchain beloonde Vlaanderen met de titel ‘Most Preferred Travel Destination’ en onderwijsplatform Juesheng zet Vlaanderen in de ‘Top 10 Edu Travel Destinations’. Global Times riep Brugge uit tot één van de ‘Cities Most Favoured by Family Travellers’ in China. Met een lezerspubliek van 10 miljoen mensen is Global Times één van de belangrijkste en meest invloedrijke nieuwsdiensten in China. Deze award is een mooie erkenning voor de manier waarop Brugge en het familievriendelijk aanbod in Vlaanderen in China gepromoot wordt.
Geen ministop
Vanuit Toerisme Vlaanderen werd ook veel gewerkt om van Vlaanderen meer dan slechts een mini-stop in een doortocht door Europa te promoten. Net daarom is de award voor ‘Most Preferred Outbound Travel Destinations’ van Pinchain een extra opsteker. Het toont aan dat Vlaanderen als niche bestemming geleidelijk aan de nodige erkenning krijgt als bestemming op zich. Eentje die zijn bezoekers inspireert om in de diepte te komen ontdekken. Pinchain is een toonaangevend nieuwsmedium binnen de Chinese reisindustrie. Het is één van de enige officieel erkende bronnen voor reisprofessionals in China.
De derde award komt van het onderwijsplatform Juesheng en plaatst Vlaanderen in de kijker binnen de ‘Top 10 Edu Travel Destinations’. Naast het baanbrekend vakmanschap plaatst het ook het educatieve aanbod in Vlaanderen in de kijker. Uitstekend voor de reputatie én voor zakelijk toerisme naar Vlaanderen.