Pleasures Boutique aan de Kortrijksesteenweg 140/1 te Sint Martens Latem heeft de naam van zijn food-market gewijzigd naar Kitchen Story. Met kok Sam D’ Huyvetter is Pleasuers Boutique niet alleen een food-store of traiteur maar ook eigenlijk de kweekgrond voor talrijke horeca-projecten.
Nieuwe naam
Na een bewogen jaar is D’Huyvetter en zijn team blijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Ze zijn blijven ondernemen & reflecteren naar wat de chef en zijn team graag doen, waar hun passie ligt: nieuwe concepten ontwikkelen en deze volledig uitbouwen. Het laatste nieuw concept is Kitchen Story. Een nieuwe naam voor een zelfde concept dat toch anders is. De mensen van Kitchen Story willen een verhaal vertellen. Van leveranciers die hen nauw aan het hart liggen, hun eigen keuken, producten,…. Focus op kwaliteit, passie & ambacht. De bestaande Food Market kent een grote uitbreiding met heerlijke producten van weloverwogen leveranciers.
Eat out, take out, eat in
Bij een (deels) nieuw concept hoort een nieuwe naam. Naast de Food Market en de traiteur kom er nu ook het verhaal achter de producten. Het verhaal achter ingrediënten en leveranciers.
In de Food Market zijn producten te vinden zoals koffie, granola,yoghurt, vlees Van Dierendonckwijnen soep, salades, kazen enz….. . Aan de traiteur afdeling zijn de beste klaargemaakte gerechten. Om ter plaatse te eten is nog iets te vroeg maar ook dat komt wellicht in een nieuw jasje.
Kwaliteit
Voor dat alles komen er alleen kwalitatieve zorgvuldig uitgekozen producten door de deur. De leveranciers moeten passen binnen het kader van kwaliteit, korte keten, authenticiteit, respect voor mens en dier en versheid. Enkele van die geselecteerde leveranciers zijn Van dierendonck die zelfs een volledig frigo toebedeeld kreeg, Van Tricht voor zijn kazen, Boer Olivier met bio producten en verse pasta gemaakt van lokale tarwe, Tierentyn mosterd en Tartiste met ambachtelijke patisserie.
Vruchtbare grond
De grond onder Kitchen Story is echter vruchtbaar en de kronkels van De Leie zorgen voor een creatief denkvermogen. We kunnen ons dan ook niet van de gedachte ontdoen dat dit nieuwe concept het enige is wat in het culinair denkend brein van D’Huyvetter is opgekomen in deze corona tijden. Afgedekt met een theedoek is het wachten tot de heropening van de horeca om nog nieuwe intiatieven aan te kondigen.
Foto:Jan Vermeersch
Geef als eerste een reactie