Pitaya mikt op 30 restaurants

Pitaya, de restaurantketen die gespecialiseerd is in de Thaise keuken, heeft ondanks de huidige crisis zijn tweede restaurant in België geopend in de Shopping Belle-Ile in Luik. Een tweede restaurant dat deel uitmaakt van het plan om er 30 te openen in België.

Gezonde fast-food
Het eerste Pitaya-restaurant, geïnspireerd door Thais “streetfood”, opende in 2010 zijn deuren in Bordeaux. Ondertussen zijn er 70 restaurants verspreid voor Europa, momenteel vooral in Frankrijk. Gebaseerd op de streetfood-trend, aangepast aan nieuwe consumptie trends, worden de restaurants gedefinieerd als specialisten in Thais streetfood. De restaurants spelen perfect in op de nieuwe trend: een aantrekkelijk fast-good aanbod door middel van complete maaltijden, de kwaliteit en versheid van zijn producten, resulterend in een perfecte combinatie van gezond eten en een betaalbare prijs. Een formule die furore maakt ondanks de covidcrisis. Pitaya, vestigde zich eerst in Brussel. Aangekomen in september in volle covidcrisis in Elsene, werd het al snel erg populair en het heeft dan ook niet lang geduurd voor het voet aan wal zette in Luik.

Franchise
70 nieuwe Pitaya restaurants in 8 jaar tijd is de doelstelling van Alpha Thai Benelux, dat de master franchise heeft verworven om het merk Pitaya in exclusiviteit te ontwikkelen in de Benelux.
Het doel is om 30 restaurants in België, 35 in Nederland en 5 in Luxemburg te openen. Een derde in eigendom en twee derde in (sub)franchise. Er zijn momenteel plannen om restaurants te openen in Antwerpen en Gent volgens Marco Tessaro, Managing Director van Alpha Thai Benelux,

Wokgerechten
Op het menu staan wokgerechten, bereid à la minute, in een open keuken die je vanuit het restaurant kan zien. Pitaya werkt met verse producten, die dezelfde ochtend in het restaurant door de teams worden versneden. Bestsellers zijn: Pad Thai (gemaakt van gebakken rijstnoedels), Sie Yai (gemaakt van rundvlees en udonnoedels), Nua Kao (gemaakt van rundvlees en garnalen) en Red Curry. Wat de dranken betreft, wordt Mogu Mogu, een originele drank gemaakt van mango- of lycheesap (naar keuze) en nata de coco, bijzonder gewaardeerd om zijn exotische en verfrissende karakter. Met zijn snelle service en een gemiddelde rekening van 13,5€ p.p. inclusief drank, is dit merk in korte tijd en ondanks de gezondheidscrisis een referentie geworden waar het mogelijk is om de sfeer van de straten van Bangkok te herontdekken.

Foto: website Pitaya-keten

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*