Oproep van stad Leuven aan cafés om geen alcohol te promoten heeft averechts effect

Het stadsbestuur van Leuven, de KUL en de hogeschool UCLL lanceerden een oproep aan de cafés om geen alcoholische dranken te promoten. Dat blijkt een averechts effect te hebben. Cafébazen blijken integendeel erg inventief om allerlei kortingen voor alcoholische dranken te beloven.

De alcoholproblematiek bij studenten staat bij de stad Leuven en de universiteit en hogescholen al langer hoog op de agenda. Vandaar de oproep om niet langer alcohol te promoten. De initiatienemers doen deze oproep uit bezorgdheid voor de gezondheid van de studenten. Ze doen hiervoor beroep op de steun van studentencafés, supermarkten, nachtwinkels om het alcoholgebruik te beperken.

Studentenpromo

De studenten zelf vinden dit allemaal maar niets. Studentenverenigingen en clubs lanceren de ene studentenpromo na de andere en geven ook gratis vaten weg. Ze willen naar eigen zeggen het begin van het academiejaar vieren en daar hoort volgens hen geen betutteling bij.   

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*