![MyB'eats pers-visual-1[3]](https://www.horecaplatform.be/wp-content/uploads/2020/01/MyBeats-pers-visual-13-678x381.png)
Na hun succes op de frituurmarkt timmert MyB’eats BV volop aan de weg naar de verovering van de foodservice markt. Dat doen ze door een nieuwe app te lanceren onder de noemer MyB’eats, vroeger bekend als MyBicky. De app wil zo de digitalisering van de foodservice markt mee helpen vormgeven.
Het digitale platform MyB’eats boekte onder frituristen eerder al succes onder de noemer MyBicky. Frituristen konden punten sparen en die inzetten om producten uit de catalogus van de fabrikant te kiezen. MyB’eats trekt die lijn nu door, maar gaat nog een stapje verder. De app biedt voor zowel de verkooppunten als de fabrikanten van de deelnemende merken verschillende voordelen. Voor verkooppunten is de app een digitaal spaarplatform voor onder andere geschenken en ander promomateriaal van de deelnemende merken. De spaarpunten, of B’eats worden verzameld wanneer de verkoper de QR-codes op zijn bestellingen inscant. Klanten blijven via de app ook op de hoogte van promoties, kunnen gebruikmaken van de online shop of een wishlist opstellen.
Voor fabrikanten is het dan weer een unieke digitale marketing-en salestool, waar ze heel wat waardevolle informatie over het aankoopgedrag van hun verkopers kunnen verkrijgen.
Innovatie zorgt voor klantenbinding tussen fabrikant en klant
Ook relatiebeheer met klanten wordt toegankelijk dankzij MyB’eats, want de fabrikant kan zijn bestaande contactendatabase ook activeren via de app. Bovendien kunnen fabrikanten via de app zelf marketingacties naar verkooppunten opzetten. Daarnaast maakt het de marketing- en salesinvesteringen meetbaar aan de hand van zeer gedetailleerde rapporten. De innovatieve app is uniek in zijn soort omdat het door het verzamelen van smart data voor de fabrikant klantenbinding creëert.
Nieuwe joint venture zet MyB’eats verder
De nieuwe joint venture die de app nu uitbreidt naar de hele foodservice markt, bouwt verder op het succes van MyBicky, een handige B2B-app voor de fabrikanten van Bicky enerzijds, en frituristen anderzijds. Al snel bleek dat de app veel potentieel had om ook de rest van de horeca te bekoren en werd het platform op punt gesteld onder de nieuwe joint venture My B’eats BV. Dirk Van de Walle, CEO van GoodLife Foods licht toe: “Na drie succesvolle jaren van het digitale spaarsysteem MyBicky kozen we er voor het platform in 2018 open te stellen voor andere merken, waaronder Devos-Lemmens en Jupiler. Het was meteen duidelijk dat deze merken de toegevoegde waarde zagen in het platform. Het betrekken van twee gespecialiseerde bedrijven voor de verdere uitbouw zijn dan ook logische en gezonde volgende stappen.”
Gouden toekomstplannen
De start-up heeft alvast zijn potentieel bewezen. Meer dan 4.000 frituren scanden de afgelopen maanden in totaal ruim 1 miljoen producten via de MyB’eats app waardoor de deelnemende fabrikanten op hun beurt waardevolle inzichten verwierven voor hun marketing en sales. Naast de merken Bicky en Beckers tekenden Devos-Lemmens en Jupiler reeds in op het platform. Ook frituurolie-producent Aveno van het merk Delizio sprong recent mee aan boord, net zoals het Belgische Flexitarian Bastards, dat ondertussen onderdeel is geworden van GoodLife.
Geef als eerste een reactie