Michelin, TripAdvisor en TheFork lanceren een internationaal strategisch partnerschap

De Michelingids bundelt zijn krachten met TripAdvisor en TheFork. Samen zullen ze restaurantbezoekers helpen om hun ideale eetervaring te vinden, en willen ze een betere toegang en ruimere keuze van hoogwaardige restaurants bieden over de hele wereld.

Michelin en TripAdvisor, met dochteronderneming TheFork, gaan een content- en licentiepartnerschap aan. Op die manier wordt de gastronomische expertise en selectie van de Michelingids gecombineerd met de kracht van TripAdvisors grote publiek en de geavanceerde boekingsdienst van TheFork.

Op de website en apps van TripAdvisor zullen alle 14.000 restaurants die wereldwijd zijn geselecteerd door de Michelingids duidelijk worden geïdentificeerd aan de hand van het aantal sterren, een bekroning in de Bib Gourmand of het hebben van een ‘Michelin Plate’. Zo zal de toegankelijkheid van de restaurants aanzienlijk verbeteren. Zo’n 4.000 restaurants in Europa zullen ook onmiddellijk te boeken zijn op TheFork en via het digitale platform van de Michelingids.

Daarnaast heeft Michelin een overeenkomst getekend om Bookatable te verkopen aan TheFork. Met deze overname kan TheFork zijn bestaande markten consolideren en uitbreiden naar vijf nieuwe landen: het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Finland en Noorwegen. Dat betekent dat de 14.000 restaurants die via Bookatable te boeken zijn, worden toegevoegd aan de 67.000 restaurants die al beschikbaar zijn via TheFork, waardoor het grootste online platform voor restaurantreserveringen ontstaat. De voorwaarden van de overname van Bookatable door TheFork worden niet bekendgemaakt.

De samenwerking tussen de Michelingids, TripAdvisor en TheFork zal de zichtbaarheid van de chef-koks en restaurants die zijn opgenomen in de gids aanzienlijk verhogen. Ook de reservaties zullen stijgen dankzij het wereldwijde en toonaangevende online reserveringsplatform.

Dankzij dit veelbelovend partnerschap zullen miljoenen consumenten gemakkelijk Michelinrestaurants op TheFork kunnen herkennen en boeken. Ook zullen alle restaurants die zijn opgenomen in TheFork ook te boeken zijn via de digitale Michelingids, webadres: www.guide.michelin.com en app.

TheFork en TripAdvisor bieden restaurants een breed publiek van hooggeplaatste gasten. Dankzij de overname kan TheFork zich richten op foodies in 22 markten – met een focus op lokale consumenten –, met meer dan 80.000 te boeken restaurants en meer dan 30 miljoen maandelijkse bezoeken. Tegelijk helpt TripAdvisor bijna 460 miljoen reizigers per maand** met het beter plannen van hun reis, en heeft het meer dan 830 miljoen reviews van 8,6 miljoen accommodaties, restaurants, ervaringen, luchtvaartmaatschappijen en cruises. Deze virtuele bezoekers vormen mogelijks interessante nieuwe klanten voor restaurants en kunnen vervolgens hun inkomsten aanzienlijk beïnvloeden. Volgens een recente studie van Strategy&, een lid van het PwC-netwerk, hebben de bedrijven samen in 2018 bijna 8 miljard dollar aan inkomsten beïnvloed in zes onderzochte markten (Frankrijk, Italië, Nederland, Spanje, Spanje, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk). Dit vertegenwoordigt meer dan 320 miljoen extra maaltijden in restaurants.

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*