Lunch Garden brengt aantal nieuwigheden

Lunch Garden pakt voor de heropening van de horeca uit met enkele nieuwigheden. Belgiës bekendste restaurantketen verhoogt niet alleen de kwaliteit van haar gerechten, maar kiest ook voor meer variatie op de kaart. Daarnaast wil Lunch Garden nog meer inzetten op de familiale en gezellige sfeer in al haar 75 filialen. Daarvoor vertrouwt het op haar meer dan 1.000 medewerkers die de kans krijgen om specifieke opleidingen te volgen op de Lunch Garden Academy. 

Lunch Garden ging tijdens de lockdown op zoek naar opportuniteiten om meteen van bij de heropening van de horeca uit te kunnen pakken met een versterkt aanbod. De restaurantketen wil daarmee inspelen op de nieuwe gewoontes bij haar klanten. De restaurantketen besliste op basis van deze input om de kwaliteit van haar aanbod nog op te drijven, er meer variatie in te brengen en ook nieuwe diensten te introduceren.  

Lunch Garden pakt voortaan uit met een aantal nieuwigheden. Zo voegt het aperitiefmogelijkheden in de vorm van tapas toe aan haar aanbod en plaatst het een vernieuwd aanbod aan warme huisgemaakte desserts op de kaart. De nieuwe ontbijtformule, in de vorm van een ontbijtbox, verwent klanten ook ’s ochtends al op de typische Lunch Garden-manier. Deze box kan de klant ter plaatse nuttigen, afhalen of laten leveren via Deliveroo.  “We willen ons aanbod nog meer afstemmen op de wensen van onze klanten. Daarom is het belangrijk dat onze kaart variatie bevat. We focussen voortaan ook op vegetarische alternatieven die even snel gevestigde waarden zullen zijn als onze bestsellers zoals de mosselen à volonté of de vol-au-vent ”, zegt Ann Biebuyck, CEO bij Lunch Garden. 

Meer kwaliteit, zelfde competitieve prijzen 
Lunch Garden dacht niet alleen na over haar aanbod. Het wil ook de kwaliteit nog meer opdrijven door op Belgische producten extra in te zetten. Lunch Garden kiest resoluut voor een lokaal anker door voor plaatselijke leveranciers te kiezen, een bewuste strategie. Aan de competitieve prijzen die de klanten van Lunch Garden gewoon zijn, wordt niet geraakt. De restaurantketen wil de kwaliteit opdrijven, maar zonder dat haar klanten dit in hun portefeuille voelen. Een vol-au-vent kost nog altijd 9,99 euro en ook voor een rumsteak blijft het prijskaartje 11,99 euro.  

Daarnaast zocht de restaurantketen ook naar andere manieren om haar lekkere maaltijden tot bij meer klanten te brengen. Daarom ging Lunch Garden een partnership aan met maaltijdkoerier Deliveroo. Daarnaast ontwikkelde het “Ord’r”, een applicatie voor smartphones die klanten de mogelijkheid geeft om gerechten af te halen en er thuis van te genieten.  

“De lockdown creëerde ontegensprekelijk nieuwe gewoontes”, zegt Ann Biebuyck. “Heel wat mensen genieten ervan om bijvoorbeeld op vrijdagavond niet te hoeven koken, maar om iets lekkers af te halen en gezellig thuis met het hele gezin te eten. Dat kan voortaan ook met onze Traiteur-dienst. We bieden vol-au-vent of stoofvlees aan in familieporties, om thuis op te warmen. Klanten krijgen zo de flexibiliteit om voor de gezelligheid van onze restaurants te kiezen of om één van hun favoriete Lunch Garden-gerechten thuis eenvoudig en snel op tafel te zetten.”  

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*