Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in België

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in België: een geïntegreerde betaaloplossing voor horeca-ondernemers waarmee ze hun dagelijkse processen kunnen vereenvoudigen.   Terwijl de horeca zich herpakt en de Belgische consument weer gewend raakt aan de terugkeer naar het normale leven, blijkt uit een recente enquête van Lightspeed onder 1000 Belgische consumenten het volgende:
– 63% van de Belgen geeft aan dat betalen met bankkaart in restaurants hun voorkeur geniet.
– 42% zegt dat het grootste voordeel van digitale innovatie in de horeca is dat ze sneller kunnen bestellen en betalen.
– 38% gaat liever niet naar een restaurant waar ze niet met de kaart kunnen betalen.   Deze resultaten reflecteren de ontwikkelingen van de afgelopen maanden: Belgen willen graag gebruik maken van het heropende horeca aanbod en omarmen daarbij digitale innovatie.   Met behulp van Lightspeed Payments zijn horeca-ondernemers minder tijd kwijt aan hun administratie. Alle relevante rapporten, zoals verkoop-, belasting-, en voorraadrapporten – , staan centraal in de backoffice van het kassasysteem. Daarnaast is Lightspeed Payments een aanvulling op het scala aan betalingsoplossingen die door Lightspeed worden geaccepteerd, zoals vouchers, creditcards en betaalpassen, cadeaubonnen en betalingen via mobiele applicaties.  
Lightspeed, het complete ondernemersplatform waarmee ondernemers kunnen vereenvoudigen, opschalen en een uitzonderlijke klantervaring kunnen bieden, heeft vandaag de lancering van een nieuwe geïntegreerde betalingstool aangekondigd voor Belgische horeca-ondernemers. Met Lightspeed Payments kunnen ondernemers tijd besparen bij het beheren van data door deze niet langer handmatig te verwerken. Het geeft zelfstandige horeca-ondernemingen toegang tot functionaliteiten die door de pandemie cruciaal zijn geworden, zoals mobiel en contactloos betalen.   Simon Vanbrabant, eigenaar en manager van Noorman, was de eerste ondernemer in de Benelux die Lightspeed Payments installeerde voor zijn horeca-onderneming: “Er is geen onderscheid meer tussen verschillende betaalmethoden. Bij veel betaalproviders zijn de extra kosten per creditcard verwarrend en onoverzichtelijk, bij Lightspeed Payments is het kostenplaatje transparant.” Hij vervolgt: “Ik hoef ook niet langer te kiezen tussen ‘Mastercard’ en ‘VISA’, het is gewoon ‘Lightspeed Payments’. Voor mijn gasten betekent dit dat ze met hun smartphone, smartwatch of contactloos met hun kaart kunnen betalen. En voor mijn accountant is het ook een stuk makkelijker: die krijgt nu één keer per maand een gedetailleerd overzicht toegestuurd, direct vanuit Lightspeed.”  
Lightspeed Payments bleek tijdens de COVID-19-pandemie essentieel voor veel Noord-Amerikaanse bedrijven. Door te werken vanuit één systeem konden ondernemers het ongemak dat komt kijken bij een externe betaalaanbieder achter zich laten en in plaats daarvan profiteren van een veilig, wereldwijd geïmplementeerd platform.
“De Europese horeca is weer open, net op tijd voor de zomervakantie. Dit is een cruciale tijd voor de kleine en middelgrote bedrijven die we in die regio bedienen. Professionals moeten zowel reageren op de sterke vraag als in staat zijn om flexibel te reageren op eventuele beperkingen die door de overheid ingevoerd kunnen worden. Payments helpt ondernemers zich aan te passen in een snel veranderende context”, aldus Jona Georgiou, General Manager Payments bij Lightspeed. “Deze lancering stelt onze klanten wereldwijd in staat om snellere, veiligere transacties aan te bieden waarmee ze meer diepgaande data over hun bedrijf kunnen verzamelen én waarmee ze tegemoet komen aan de behoefte van hun gasten om contactloos of met kaart te betalen”.
Om hun klanten te verzekeren van betrouwbare, PCI DSS-conforme en veilige betalingsverwerkingen is Lightspeed een partnerschap aangegaan met betaalplatform Adyen. De service is per direct beschikbaar voor ondernemers in Nederland en België.
Over Lightspeed Het complete ondernemersplatform van Lightspeed ondersteunt ondernemingen die de ruggengraat vormen van de wereldeconomie. Het helpt ondernemers te vereenvoudigen, op te schalen en bij het bieden van uitzonderlijke klantervaringen. Ons online ondernemersplatform transformeert en verenigt digitale en fysieke processen door verkoop via verschillende kanalen, het uitbreiden naar nieuwe locaties, wereldwijde betalingen, financiële oplossingen en toegang tot leveranciersnetwerken.   Opgericht in 2005 in Montréal, Canada, staat Lightspeed genoteerd op de New York Stock Exchange en Toronto Stock Exchange (NYSE: LSPD) (TSX: LSPD).   Met teams gevestigd in Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific bedient Lightspeed retail-, horeca- en golfondernemingen in meer dan 100 landen.                       Bezoek voor meer informatie www.lightspeedhq.be
Volg ons op Linkedin, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter  

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*