
Nu de horeca al bijna een maand gesloten is en we met zijn allen noodgedwongen in ons kot moeten blijven, krijgt de sector rake klappen. Sommige restaurants konden dit geheel of gedeeltelijk opvangen door over te schakelen naar veilige takeaway- en delivery formules, maar de overgrote meerderheid moet noodgedwongen toekijken.
Het nooit eerder geziene initiatief #HorecaComeback steekt de horecaondernemers nu een meer dan symbolisch hart onder de riem. Sinds de start op 3 april registreerden zich al meer dan 5.000 horecazaken en werden er – op datum van 15 april – al voor meer dan 375.000 euro waardebonnen aangekocht.
Dit initiatief kwam tot stand over alle concurrentiële grenzen heen. Frisdrankgiganten, brouwers, food- en foodservicebedrijven werkten samen aan de lancering van het online ondersteuningsplatform #HorecaComeback. De Belgische consumenten kunnen hierdoor op een veilige manier waardebonnen kopen van hun favoriete horecazaak en zo de broodnodige zuurstof geven aan de horecaondernemers om te kunnen overleven.
De opbrengst van de waardebonnen stroomt integraal door naar de horecaondernemers die zich gratis kunnen registreren. De veiligheid van de consumenten wordt beschermd door een garantiefonds om gebeurlijke faillissementen op te vangen en de knowhow van Resengo om zeer snel een goed beveiligd online platform met grote capaciteit op te starten. Niet alleen bedrijven maar ook vakorganisaties zoals Toerisme Vlaanderen, Horeca Vlaanderen en hun Waalse tegenhangers zetten mee hun schouders onder één van de grootste ondersteuningsprogramma’s ooit voor de Belgische horeca.
Wenst u als horecabedrijf gratis deel te nemen, registreer u dan via https://horecacomeback.be/nl/registreer-uw-zaak/
Geef als eerste een reactie