Horeca Expo 2019: taste the green future

Zondag openen de deuren van Horeca Expo, al meer dan 30 jaar de grootste totaalbeurs voor de Belgische horecasector en grootkeukens. Met een kwalitatief, innovatief en authentiek totaalaanbod staat de top binnen elk segment in de spots. Tot en met 21 november 2019 verzamelen maar liefst 650 exposanten, samen goed voor 3.000 merken, in Flanders Expo Gent om er een compleet overzicht van hun nieuwste producten, services en trends te tonen.

Horeca Expo presenteert gedurende deze vijfdaagse voor de horecasector maar liefst 70 culinaire wedstrijden, seminaries en events, met de presentatie van de Michelin Gids 2020 en de Nationale Selectie Bocuse d’Or 2019-2021 als hoogtepunten.  

Er wordt opnieuw binnen diverse categorieën een Innovation Award uitgereikt en beloftevolle starters krijgen een platform om hun start-up te introduceren op de markt.

Taste the Green Future

Dit is niet zomaar een baseline voor de komende editie. De exposanten zetten extra in op duurzaamheid en brengen ecologische oplossingen op het vlak van producten, diensten, processen, verpakking, CO2 beperking, …
De organisatie draagt zelf ook haar steentje bij en trekt de duurzame lijn door in catering, mobiliteit, no food waste en het volledige randprogramma. Meer informatie vindt u in deze en volgende nieuwbrieven.

Vaste zones, gerichte ontmoetingen
Bent u op zoek naar de laatste trends en de nieuwste producten in de dranken- en voedingssector, dan vindt u het gegarandeerd in de hallen 1 en 8. Van kwaliteitsvolle ingrediënten, over kooktechnieken tot afgewerkte producten. Als horecaondernemer kan u ook uw gading vinden in het ruime aanbod van non-food exposanten: meubilair, decoratie, hygiëneartikelen, beveiligingsapparatuur, …

Hal 2 baadt in een zoete sfeer met het accent op koffie, thee en dessert. U wordt aangenaam verrast door een totaalaanbod van koffiemerken, apparatuur, accessoires, … Naast het ruime exposantenaanbod is er ook aandacht voor sterke content. De Coffee & Tea Academy informeert en inspireert met themagebonden workshops en uiteenzettingen door heel wat koffie- en thee-experten.

Hal 5 biedt niet alleen (groot)keukens aan, maar ook de nieuwste én meest innoverende keukenoplossingen. Van hightech fornuizen tot de nieuwste afwasapparatuur. Zowel de “kleinere” chef cuisine als de grootkeukens kunnen hier terecht.

Mis in hal 4 zeker de Food Market niet. Laat u er verrassen door tal van ambachtelijke en verse producten met een authentiek karakter. Niet enkel voeding, maar ook dranken (alcoholisch en niet-alcoholisch) worden gepresenteerd.

In Café World verzamelt het kruim van de Belgische brouwerijen zich. U krijgt er een overzicht van de verschillende bierstijlen dat ons land rijk is. Naast de bieren zelf, is er ook aandacht voor tapinstallaties en cafémeubilair.

Nightlife staat synoniem voor bruisend en trendy: cocktails, energy drinks en alcohol pops worden met trots aan u voorgesteld. Hip meubilair, ledverlichting en special effects maken het plaatje compleet. In hal 6 vindt u ook geluidsinstallaties, diverse muzieksystemen en rookoplossingen.

Snack en fastfood in hal 7 is niet alleen het trefpunt voor de snackbaruitbater of de friturist; ook broodjeszaken, take-aways en andere horecaprofessionals vinden hier hun gading.

Beleving in een horecazaak is cruciaal. Om het plaatje van uw totaalconcept helemaal te laten kloppen, kan u in hal 3 terecht voor de allernieuwste snufjes en trends op het vlak van inrichting, aankleding, interactiviteit, audio & video en zoveel meer. U vindt er ook de start-up zone met nieuwkomers op de markt.

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*