Getrouwheidsprogramma’s als middel tegen out of policy booking

Tot grote frustratie van hun travel managers boeken veel zakenreizigers hun hotelkamers buiten de policy van hun bedrijf. Volgens IHG en Skift kunnen getrouwheidsprogramma’s een manier voor het bedrijf zijn om hun corporate travellers terug in het gareel te krijgen.

Bedrijven en travel managers willen dat hun reizende werknemers boeken via de tools en partners die het bedrijf op voorhand heeft uitgestippeld. Maar veel zakenreizigers negeren de reispolicy van hun bedrijf. Zo zou minstens één op drie van de geboekte overnachtingen buiten het corporate reisprogramma gebeuren.

Gemak

De zakenreizigers volharden in hun boekingsgedrag vaak uit gemak. Zo is het voor hen eenvoudiger om hotelkamers te boeken via gebruiksvriendelijke OTA’s als Booking.com dan via het eigen reisplatform van de onderneming. Soms spelen ook persoonlijke voordelen mee. De zakenreizigers die hun punten of miles mogen behouden, hebben er natuurlijk belang bij om op eigen houtje kamers of tickets te boeken.

Getrouwheidsprogramma

Volgens IHG en Skift kan een betere integratie van loyaliteitsprogramma’s in het reisbeleid van de ondernemingen een deel van de oplossing zijn. Tenminste als de reizende werknemer ook een ‘bonus’ krijgt als hij via het loyaliteitsprogramma van het bedrijf boekt. Als hij dezelfde voorwaarden of betere voorwaarden krijgt bij het loyaliteitsprogramma van het bedrijf dan wanner hij op eigen houtje boekt, zou hij eerder geneigd zijn om toch via zijn bedrijf te gaan.     

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*