Gentse start-up Deliverect haalt 16 miljoen op

Deliverect connects Uber Eats, Deliveroo, Glovo and more delivery companies directly to restaurants’ POS system, automating the online order process. Menus are managed centrally and orders are sent directly to your point-of-sale system and printed in the kitchen with a standardised layout. Delivery management has never been easier!

Deliverect (www.deliverect.com), de Belgische start-up die de restaurantindustrie stroomlijnt met zijn online food delivery management software, kondigde op 29 april aan dat het €16,25 miljoen heeft opgehaald in een nieuwe financieringsronde.

Deliverect is een dienst op abonnementsbasis die online bestelplatforms van derden zoals Uber Eats, Deliveroo, Glovo en Doordash integreert in de POS-systemen van restaurants, waardoor de inkomende online orderstroom via één enkel punt wordt geautomatiseerd. Het elimineert de noodzaak voor restaurantpersoneel om meerdere apparaten te controleren en bestellingen handmatig opnieuw in te voeren in hun bestaande systeem, waardoor zowel de werkdruk van het personeel als de kans op fouten drastisch wordt verminderd.

Deliverect wordt ook gebruikt door ‘virtuele’ keukens. Dit zijn in wezen ‘delivery-only’ restaurants waar, ervan uitgaande dat goed eten standaard is, efficiëntie voorop staat en technologie een cruciale rol speelt bij het opbouwen van merkloyaliteit bij klanten. Met de toename van het aantal virtuele keukens en een toenemend aantal FMCG-bedrijven en foodretailers die de markt van de bezorging betreden, wil Deliverect de wereldwijde toegangspoort worden voor het online bestellen en bezorgen van voedsel.
Met het aanbieden van online restaurantbezorging als kern, om de impact van COVID-19 aan te pakken, is Deliverect de afgelopen weken op een missie geweest om horecabedrijven te helpen snel over te schakelen op online bestellen, na de verplichte sluiting van de horecavoorzieningen door lokale overheden in heel Europa. Het bedrijf heeft afgezien van alle opstartkosten voor zijn oplossing en heeft nieuwe maandelijkse – in plaats van jaarlijkse – abonnementsformules gelanceerd die op elk moment kunnen worden geannuleerd. Deliverect heeft ook afgezien van de installatiekosten voor zijn Click & Collect online bestelmodule en rekent de eerste zes weken niets aan.

Deliverect, opgericht in 2018, heeft sinds haar oprichting meer dan 3,5 miljoen bestellingen verwerkt, met Britse klanten waaronder Absurd Bird, You Me Sushi, Taqueria en Crêpeaffaire. Daarnaast werkt het bedrijf samen met Unilever, die via Deliverect kan integreren met Deliveroo en Uber Eats en Ben & Jerry’s en Magnum ijsjes rechtstreeks aan klanten kan leveren.

Zhong Xu (35) en Jan Hollez (38) zijn de twee ondernemers achter de Deliverect. Ze schreven eerder al een succesverhaal met Posios, een softwareplatform voor. De twee ondernemers verkochten die technologie in 2014 aan het Canadese Lightspeed.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*