Geen tsjing tsjing

Eventjes leek het erop dat Mark Willems het ei van Columbus gevonden had voor de horeca. Met de tsjing app zouden bezoekers van een horecazaak zelf een bestelling kunnen plaatsen en betalen zonder tussenkomst van een kelner. In tijden van personeelsgebrek klonk het als muziek in de oren. Waar sommigen naar uitkeken, maar wat door anderen verfoeid werd, komt er niet direct.

Risico
Initiatiefnemer Mark Willems wist al van bij de lancering dat zijn app bepaalde risico’s kon inhouden. Volgens Willems die nog steeds in tsing gelooft stond de firma achter het product heel dicht bij een doorbraak. Een kapitaalinjectie van 300.000 euro op korte termijn was noodzakelijk om de app ook daadwerkelijk bij de horeca te krijgen. Er is alles aan gedaan om dat kapitaal te vinden via investeerders, de bank, subsidies, maar helaas voor de firma tsjing uit Mechelen ging de poort dicht nog voor de investeerders binnen wandelden. Met opgeheven hoofd voor wat op papier stond maar niet kon uitgevoerd worden werden de boeken neergelegd. Het Mechelse tsjing had na twee eerdere reorganisaties nog drie mensen op de payroll staan en deed beroep op twee freelancers.

Witte kassa
Een snelle en duurzame groei van het verhaal binnen de horeca kwam er niet mede door de witte kassa. Een integratie met de verschillende kassasystemen, zoals meestal een vraag was van de horecazaken, liep niet van een leien dak. Samenwerking met de verschillende bedrijven en systemen kwam er niet op tijd en daardoor werden de plannen opgeborgen.

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*