Geberit : Continu streven naar added value

Innovatie is altijd een belangrijk en essentieel aspect geweest voor het Zwitserse bedrijf Geberit. Maar ook duurzaamheid is veel méér dan een modewoord.

Dit uit zich al vele jaren op verschillende vlakken, denk o.a. aan de slimme, waterbesparende oplossingen die Geberit ontwikkelde voor badkamers en toiletten. Ook het bewuste gebruik van materialen met een beperkte impact illustreert de groene gedachte.

Met de overname van het Scandinavische Sanitec en bijbehorende keramiekmerken zoals Keramag en Sphinx, breidde Geberit zijn activiteiten in 2015 uit op het vlak van badkamerproducten. De acquisitie leidde intussen tot waardevolle synergiën en strategische opportuniteiten. Om de productportfolio overzichtelijk te houden, wordt het merk Keramag op 1 april 2019 geïntegreerd in het Geberit-label. Vanaf 2020 wordt dit proces voortgezet voor andere merken, waaronder Sphinx in Nederland, Allia in Frankrijk en Pozzi Ginori in Italië.

Door de overname van Sanitec is Geberit niet meer enkel actief achter de badkamermuur, maar ook aan de voorkant. De technische expertise wordt uitgebreid naar het keramische gedeelte. Dat resulteert in de nieuwe slogan Design Meets Function: de producten zijn niet alleen mooi, maar ook functioneel ontworpen.” Deze nieuwe lijn Geberit One biedt plaatsbesparende en hygiënische oplossingen voor de moderne badkamer, zoals meer kastruimte onder de wastafel(s) omdat sifon niet onderaan maar in/achter de wand zit. Ook het kraanwerk vertrekt vanuit de muur, dus kalkaanslag op de wastafel is verleden tijd.

https://www.geberit.be/producten/badkamerseries/geberit-one/index.html