Edenred België biedt financiële steun aan de horeca in kader van project #HorecaComeBack

Edenred België, het service- en betalingsplatform dat spelers op de jobmarkt dagelijks ondersteunt, kondigt zijn deelname aan het #HorecaComeBack-initiatief aan. Voortaan kunnen Edenred-kaarthouders met hun Ticket Restaurant een voucher kopen. Die kunnen ze na de lockdown gebruiken voor een maaltijd in een deelnemende restaurant naar keuze. Daar bovenop zal Edenred België ook financieel bijdragen door het bedrag van elke in te wisselen voucher te verhogen met 20%.

Edenred is de enige uitgever van maaltijdcheques die deze mogelijkheid in België aanbiedt. Restauranthouders moeten geen commissiekosten betalen aan Edenred voor het bedrag van de vouchers. Ook zal het bedrag van de vouchers integraal gestort worden aan bedrijven die geregistreerd zijn als ‘horeca’.

Edenred verleent niet enkel logistieke steun en stelt niet alleen zijn betalingstechnologie beschikbaar voor dit initiatief, maar heeft ook besloten om rechtstreeks bij te dragen door 20% toe te voegen aan het bedrag van elke voucher die door gebruikers van de Edenred-kaart aangekocht wordt. Deze financiële steun wordt rechtstreeks aan de deelnemende restauranthouders betaald, zonder commissiekosten. Maar ook de gebruikers zelf zullen het bedrag van hun voucher zien toenemen met 20%. Het gaat hier dus om een win-winsituatie, zowel voor de deelnemende horeca-uitbaters als voor de gebruikers van de Edenred-kaart. Meer nog, deze bijdrage is van toepassing op alle restaurants. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen leden en niet-leden van het Edenred netwerk. 

Olivier Bouquet, Managing Director van Edenred België, verklaart: “We willen via dit initiatief kasmiddelen genereren voor bedrijven die geregistreerd zijn op #HorecaComeBack tijdens deze verplichte sluitingsperiode. Dit is volledig in overeenstemming met onze missie om de lokale handel te bevorderen en aan te moedigen. De eerste resultaten die we op het platform zien en de duizenden vouchers die al zijn gekocht – al dan niet met de Ticket Restaurant – zijn hartverwarmend. Ze zullen de restauranthouders, die zwaar getroffen zijn door de crisis, goed van pas komen.” 

4 Comments

    • Heb ook mijn bon gebruikt en hier hoort men het ook in keulen donderen over de desbetreffende 20 percent en bij het vlg gereseveerd restaurant do nderd het al even hard

  1. Fijn initiatief, maar er hapert toch iets aan de betalingsmodule. Ik bestelde een cheque van 50 euro, en kreeg een blanco scherm, maar geen cheque, terwijl het wel van mijn rekening ging. Mailtje gestuurd naar jullie klantendienst, geen reactie. Ik kreeg wel een mail van het restaurant met een betalingsherinnering. Toen ik daar op klikte, ging er nog is 50 euro af en kreeg ik de cheque alsnog vandaag. Ik betaalde dus 100 euro voor een cheque van 50 euro. Ik belde met de klantendienst va Resengo, ik zou misschien binnen drie weken een reactie krijgen, ‘want het is druk’. Niet aanvaardbaar voor mij als klant, niet goed voor de horecazaak in kwestie, ik ben blijkbaar niet de enige wisten ze me te vertellen…
    In het restaurant wisten ze dan ook nog is niet hoe ik die cheque kan gebruiken.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*