Digitale menuborden zorgen voor meer winst en professionaliteit

Met digitale menuborden in zijn zaak, wint de friturist en snackbarhouder tijd, geld én uitstraling. Een digitale LED-prijslijst oogt professioneel, is zeer gebruiksvriendelijk en biedt de kans om de klant extra informatie te geven. Een digitaal menubord is uw visitekaartje voor uw klanten.

Steeds meer frituristen, snackbarhouders en uitbaters van broodjeszaken investeren in LED-schermen met digitale prijslijsten.  Dat bespaart de zaakvoerders in ieder geval geknoei met knippen, doorhalen en schrappen op de prijslijst. Bovendien zijn prijslijsten met doorgekraste prijzen of met nieuwe producten in een ander schrift niet meer van deze tijd. Wie zijn zaak een nette en professionele uitstraling wil geven, heeft een digitale prijslijst. Bovendien zijn klanten ook wel te vinden voor deze digitale menuborden. Moderne klanten in de snelrestauratie zijn meestal wel haastig (in één oogopslag zien ze wat de fastfoodzaak te bieden heeft), maar ze willen ook een hoogwaardige ervaring.

Positieve klantervaring

Statistische menu’s kunnen saai zijn en zijn weinig overzichtelijk. Ze belemmeren hierdoor de klanten bij het nemen van een weloverwogen aankoopbeslissing. Digitale menuborden daarentegen zorgen voor een rijkere ervaring door levendige en geanimeerde displays. Met hoge definitie schermen kan de uitbater zijn producten en dienstverlening haarscherp voorstellen. Een groot verschil met de moeilijk leesbare en slordige menuborden van vroeger.

Experten stellen ook dat de digitale displays helpen om de wachtmomenten bij de klanten te verzachten. Zo zouden video’s, foto’s  of beelden klanten het gevoel geven dat ze minder lang moeten aanschuiven.

Betere look & feel

Digitale menuborden brengen door hun design en kleurenschermen ook een betere look & feel in een fastfoodzaak. Klanten bezoeken liever een zaak die hipper, frisser en moderner oogt. Door de visuele interactie krijgt de klant prikkels, wat een positieve impact heeft op het bestelgedrag.

Betere communicatie

De meeste frituristen en uitbaters van snackbars maken een overstap naar digitale borden, omdat er op die manier gemakkelijker gecommuniceerd kan worden met de klanten. De basis van een succesvolle strategie voor digitale menuborden, is de kwaliteit van de content. Het is van groot belang om de klanten voldoende informatie te geven over de producten en de zaak.

Meer winst

Wie vlug nieuwe producten of artikelen waarop je meer winst kan maken promoot, kan het zakencijfer verbeteren. Een slimme friturist of snackbaruitbater plaatst omzetverhogende gerechten in de kijker, waardoor de marge toeneemt en het zakencijfer verhoogd kan worden. Door gebruik te maken van in het oog springende beelden, kan men de klant ‘sturen’ in het maken van zijn aankoopbeslissingen. Een digitaal menubord zorgt er voor dat de klant ook sneller een beslissing neemt, waardoor de processen verlopen en er sneller meer klanten geholpen kunnen worden. Tenslotte laten sommige modellen toe om reclame van bedrijven en leveranciers te integreren, vaak tegen een vergoeding. Door deze toepassing, kan een deel van de investering teruggewonnen worden.

Gebruiksvriendelijk beheer

Het voordeel van digitale menuborden is verder dat het door de uitbaters op een zeer gebruiksvriendelijke manier gemakkelijk kan worden beheerd. Er wordt door de fabrikanten van digitale prijslijsten van uitgegaan dat frituristen en snackbaruitbaters weinig tijd hebben om achter een computer te zitten. De aanpassingen op de meeste digitale menuborden zijn dan ook  in een mum van tijd aan te passen. De uitbater kan de prijzen en de menuaanbod op een paar minuten en van op afstand wijzigen. Ook promoties, producten in de kijker enzovoort kunnen gemakkelijk ingevoerd worden.

Professionele schermen

Wie kiest voor digitale menuborden, neemt best professionele schermen. Deze hebben een sterkere lichtintensiteit en zijn gemaakt om dag en nacht aan te staan. Deze schermen bevatten ook ingebouwde mediaplayers en hebben aangepaste beugels om te installeren. Professionele schermen  gaan doorgaans minimum 7 jaar mee en fabrikanten geven meestal een garantie van 3 jaar. Hoewel het aanbod qua formaat zeer groot is, kiezen de meeste uitbaters voor 48 of 55 inch schermen.

Competitieve prijs

De prijzen voor professionele schermen zijn de jongste tijd competitiever geworden. Toch kost een professioneel scherm tot 30 % duurder dan een gelijkaardig televisiescherm. De kosten lopen op naar gelang je kiest voor meer opties. Wie opteert voor online beheerde digital beeldoplossingen, zal ook moeten investeren in digital signage players.

(pvo)

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*