
Accor kondigde begin april de technologische integratie aan van zijn eerste volledig digitale hotel. De filosofie en ambitie van Accor is om een volledige reeks van digitale technologieën aan te bieden om gasten zich welkom te laten voelen, terwijl de gast- en werknemerservaring wordt verbeterd.
Ibis Styles London Gloucester Road is het eerste Accor-hotel in Noord-Europa dat een volledig digitale ervaring biedt met contactloze oplossingen bij elke stap van het verblijf van de gasten. Het hotel biedt een ervaring die snel, veilig en gemakkelijk is, met contactloze oplossingen die de reis van de gast van aankomst tot vertrek heroverwegen. Het digitale ecosysteem zal functies bevatten zoals online en mobiel inchecken, hotelbetalingen, de ‘ Accor Key ‘ – een digitale sleuteloplossing, digitale F&B services en gastrelaties via Whatsapp gedurende het hele verblijf.
Accor Key
Het inchecken wordt gemakkelijker met een volledig op maat gemaakte contactloze online check-in-ervaring. Elke gast, ook degenen met indirecte boekingen, kan ervoor kiezen om zelf in te checken vanaf hun smartphone, tablet of laptop. Elke gast krijgt een ‘Accor Key’ die toegang tot de kamer, toegang tot vergaderruimten en verdieping via liften mogelijk maakt. Accor heeft de doelstelling om 20.000 deuren uit te rusten met de ‘Accor-Key’ in 2021 en alle nieuwe hotels vanaf deze zomer. Accor heeft ook zijn bestaande Fast Check-Out (FCO) -functionaliteit uitgebreid naar alle gasten, waardoor ze kunnen uitchecken via hun smartphone en een pdf-factuur naar hun e-mail wordt gestuurd.
Online betalen
Hotelgasten zullen online kunnen betalen voor hun verblijf via een snelle en veilige betaalervaring van Pay By Link. Gasten hoeven zich maar één keer aan te melden en kunnen vervolgens gedurende hun hele verblijf betalen voor uitgaven. De Click Pay Collect-technologie van Accor stelt gasten ook in staat om eten en drinken te bestellen van het digitale menu van het hotel met alleen hun telefoon. Dankzij de volledige integratie met de hotelsystemen van Accor kunnen uitgaven ofwel vooraf worden betaald ofwel op de kamer worden geboekt en bij het uitchecken worden betaald.
Menselijke innovatie
De innovatieve aanpassing van de ervaring in het Londense hotel is de eerste stap in een ambitieus uitrolplan dat de komende vijf jaar een impact zal hebben op ten minste 50% van de hotels in alle merksegmenten in Europa. Het gaat daarbij niet over robots of gezichtsloze technologie, volgens Accor gaat het over de slimme integratie van innovatieve, klantgerichte technologie in tempo en op schaal. Bij de hotelgroep willen ze hun beste bezit, hun personeel, de ruimte geven om een meer persoonlijke en interactieve service aan de klanten te bieden.
Foto: Accor-Ibis
Geef als eerste een reactie