Deliveroo verbreedt aanbod met ‘Virtual Brands’

Deliveroo, het online platform voor maaltijden, wil het bestaande restaurantaanbod uitbreiden door de zogeheten ‘Virtual Brands’. Een ‘Virtual Brand’ is beschikbaar via de Deliveroo-app of-website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart.

Nieuwe merknaam

Het creëren van ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en omzet te genereren door nieuwe of complementaire keukens aan te bieden vanuit hun huidige keuken, maar dan onder een nieuwe merknaam. Zo kunnen restaurants gebruik maken van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen ze zo besparen op inkoop en verspilling verminderen. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten.

100 miljoen klanten

Deliveroo is wereldwijd beschikbaar in meer dan 14 landen en 500 steden en plaatsen. In 2019 breidt het platform haar service in Europa verder uit. Dit door met nog meer bezorgers en restaurants te werken, meer klanten aan te trekken en nieuwe opties zoals ‘Virtual Brands’ uit te rollen. Tegen het einde van 2019 zal Deliveroo zo gegroeid zijn dat 100 miljoen mensen in Europa via het platform  maaltijden kunnen bestellen. 5; \lsdprior

ad