Delirium biersaus voor Quick hamburger

Nog enkele weken kunnen de klanten van de hamburgerketen Quick een broodje bestellen waarin een ‘Delirium Tremens’ biersaus verwerkt zit.

Lekker anders
Dat ze brouwerij Huyghe uit Melle niet verlegen zitten om eens ‘anders’ uit de hoek te komen is al langer geweten. CEO Alain De Laet noemt het dan ook graag de spirit van de brouwerij en in het bijzonder van Delirium Tremens om lekker gestoord te zijn. Zo kwam ook de samenwerking met de Belgische hamburgerketen Quick tot stand.

Belgische Patron
Vorig jaar al was Quick begonnen met de bierburger Patron. Hiermee wilden ze een ode brengen aan de horeca die het moeilijk had. Dit jaar wilde de fastfoodketen daar meer kracht achter zetten door één Belgisch biermerk uit te kiezen. Als een honderd procent Belgisch merk, willen ze bij Quick hun identiteit nog meer doortrekken naar promotionele burgers. Met ‘Patron’ kunnen ze Belgische producten nog meer in de kijker te plaatsen.

Roze olifant
Brouwerij Huyghe bood zich aan met Delirium Tremens, en na een selectieprocedure werd de samenwerking officieel. Een olifant op het broodje zetten was te moeilijk, dus werd het uiteindelijk een biersaus. “We hebben een tank ‘rozeolifantjesbier’ aan de sausleverancier geleverd. We mochten de burgers proeven en hebben ze goed bevonden”, zegt commercieel directeur van brouwerij Huyghe, Benedict De Beuckelaer. Als extra promostunt werden ook bierkaartjes met Quick en Delirium op verdeeld in de cafés rond Quickvestigingen. “Delirium en Quick mikken hier beiden op jongvolwassenen”, legt De Beuckelaer, uit.

De Patron Delirium is een knapperig tijgerbroodje, een gehakte steak van puur rundvlees, 2 sneetjes gesmolten cheddar, pickles van ui, verse ijsbergsalade en de lekker gestoorde biersaus van Delirium Tremens.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*