Center Parcs en Sunparks laten veiligheids- en gezondheidsmaatregelen toetsen in alle 6 parken in België

De hervatting van de toeristische activiteiten en de heropening van de vakantieparken maken deel uit van fase 3 van de exit strategie, die op zijn vroegst op 8 juni is gepland. Voor die tijd worden de processen op de parken van Center Parcs en Sunparks grondig verscherpt. Een onderdeel hiervan is een onafhankelijke certificatie. 

Kiwa toetst de parken conform de overheidsmaatregelen en de extra eisen die Center Parcs België zichzelf oplegt en dit in elk Center Parcs en Sunparks park in België. De overeenkomst met Kiwa heeft betrekking op de genomen veiligheids- en gezondheidsmaatregelen in de cottages, hotelkamers, horeca, retail, recreatie, zwembad en onderhoud.

« Onze prioriteit is de veiligheid en gezondheid van onze gasten, medewerkers en partners”, zegt Paul Renders, COO Center Parcs Europe. « Het is daarom onze plicht om alle noodzakelijke beschermende maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat het heropenen van onze parken op de meest veilige manier gebeurt. » « De medewerkers van Center Parcs en Sunparks hebben veiligheid en gezondheid hoog in het vaandel. De audit die Kiwa in onze zes Belgische parken uitvoert, is een garantie dat onze inspanning op het vlak van preventie, veiligheid en hygiëne, en bevestigt dat we voldoen aan de meest recente aanbevelingen van de gezondheidsautoriteiten. »

Center Parcs en Sunparks bieden een veilige vakantie-ervaring dichtbij huis die voldoet aan de aanbevelingen van de gezondheidsautoriteiten. De parken bieden ruimte in de uitgestrekte natuurgebieden van vele tientallen hectaren met zelfstandige accommodaties uitgerust met keuken, privéterras en -tuin. Op ieder park is een supermarkt en bezorgen restaurants aan de cottages. Het aanbod omvat ook vele activiteiten voor het hele gezin, rekening houdend met de voorgeschreven 1,5 meter afstand. Center Parcs en Sunparks garanderen voor de opening van de parken optimale gezondheids- en veiligheidsnormen in lijn met de maatregelen aanbevolen door de overheid. Hieraan voegen Center Parcs en Sunparks sterke aanvullende maatregelen toe. Enkele voorbeelden:

MAATREGELEN VOOR GASTEN

  • Maatregelen om de check-in 100% digitaal te laten verlopen.
  • Het reinigen van contactpunten om de twee uur.
  • Het aanbrengen van verplichte looproutes en affiches om de gasten veiligheids- en
    gezondheidsregels onder de aandacht te brengen waaronder de 1,5 meterregel en
    geheugensteuntjes om vaker en grondiger de handen te wassen. .
  • Het aantal gasten in winkels, restaurants en zwembad zal worden beperkt zodat gasten altijd
    1,5 meter afstand kunnen houden.
  • Activiteiten kunnen online of bij de receptie worden geboekt en betaald om zodoende zo veel
    mogelijk contante betaling te voorkomen.
  • Het uitbreiden van afhaal- en leveringsdiensten van maaltijden.
  • Het ter beschikking stellen van een hygiëne-kit en het aanbieden van desinfectiegel op
    verschillende plaatsen.

MAATREGELEN VOOR MEDEWERKERS, O.A.:

  • HR-vlak: de medewerkers van Center Parcs en Sunparks worden speciaal getraind om te
    kunnen toezien op de veiligheid en zo nodig aanwijzingen te geven.
  • Technisch: levering van beschermingsmiddelen zoals plexiglasschermen in receptieruimten,
    vizieren, maskers en ontsmettingsdoekjes.
  • Organisatorisch: aanpassing van werktijden en diensten, telewerken, televergaderen, enz.

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*