CARLSBERG IN HET NIEUW

Met de herlancering van het internationale Carlsberg-premiumbier, in een nieuwe fles en uitgeschonken in een nieuw, elegant en functioneel glas, laat Carlsberg Importers België opnieuw genieten van het iconische Deense bier.

Carlsberg Importers schrijft een nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van het iconische Deense bier dat het al sinds 1964 invoert in België. Nadat vier jaar geleden de alcoholvrije Carlsberg 0.0% werd geïntroduceerd, is het nu de beurt aan een herpositionering van het merk Carlsberg, volledig in lijn met de internationale uitstraling ervan.

Tot voor kort werd in ons land een iets sterkere variant van Carlsberg gebrouwen. Inspelend op de  trend naar smaakvol maar lichter bier wordt voortaan ook in België de Carlsberg verkocht die wordt gebrouwen volgens het internationale standaardrecept met een alcoholpercentage van 5 %vol tegenover 5,5 %vol. in het verleden. Carlsberg blijft hoedanook een karaktervol premiumbier dat uitsluitend wordt gebrouwen met gerstemout – zonder toevoeging van maïs, rijst of glucosestroop zoals veel andere brouwers doen – verfijnde hopvariëteiten en de unieke Saccharomyces Carlsbergensis-gist voor een mooi, evenwichtig aroma en smaak.

Julien Galand, Marketing Director van de Carlsberg Importers NV Group: “Het merk Carlsberg heeft een ongelooflijk unieke geschiedenis, ingegeven door de vooruitstrevende houding van de oprichter, altijd op zoek naar manieren om zijn bier en zijn impact op de samenleving te verbeteren.”

Omdat in België voortaan de internationale Carlsberg wordt geserveerd, zullen innovaties en vernieuwingen ook sneller ingang vinden in ons land. De introductie van de nieuwe flessen en glazen is daarvan alvast een mooi voorbeeld.

Paul Haelterman, gedelegeerd bestuurder van Carlsberg Importers: “We zijn verheugd om Belgische bierdrinkers de nieuwe Carlsberg-look aan te bieden, die de essentie van de ongelooflijke geschiedenis van het merk en het Deense erfgoed vastlegt. “

Elegant en functioneel

Naast het nieuwe design dat de nadruk legt op organische vormen en warm minimalisme, moderniseert Carlsberg ook het glas. Het nieuwe Carlsberg-glas is de perfecte balans tussen hoogwaardige elegantie en functionaliteit. Het heeft een komvormige basis die het schenken vlotter maakt en een gesloten tulpvormige bovenkant om de aroma’s en de schuimkraag langer vast te houden en een betere consumentenervaring te garanderen. Dit alles in een hoogwaardig design met reliëfelementen in de voet om een kwalitatieve finish te geven.

The Carlsberg Foundation

Carlsberg engageert zich er al 150 jaar toe om 30% van haar winst te schenken aan The Carlsberg Foundation. Deze stichting ondersteunt kunst, wetenschap en de ontdekking van de ruimte.

Ecologisch

Carlsberg heeft gekozen voor de meest groene etiketten op basis van gerecycleerd papier en bedrukt met milieuvriendelijke inkt. Ook worden 100% recycleerbare plastiek gebruikt om blikken samen te houden.

Carlsberg is aanwezig op Horecatel in Marche-en-Famenne, op stand 3b19

2 Comments

  1. De nieuwe carlsberg 0.00 % heeft een vollege andere smaak. Het is niet mijn smaak en zal een ander merk zoeken. De oude” carlsberg 0.00 % had een voortreffelijke smaak, zoals vermeld in de krant Gazet van Antwerpen. Mocht deze oude nog verkrijgbaar, gelieve mij te laten weten. Bedankt en denk nog eens goed na, een goed produkt vervangen door een derderangs.

  2. Inderdaad, zoals de vorige reactie reeds aangeeft is de smaak, die heel kort bij de originele smaak met alcohol lag, nu veranderd in een min of meer zoetere versie die heel flets smaakt. Niet meer voor mij. Heel spijtig dat men een goed product vervangt door een smaakloze versie, terug naar Jupiler 0,0. De keuze is zowiezo al heel beperkt.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*