Bruggeman lanceert Rendez-Vous op Horecatel

Blond bier

Rendez-Vous, is een nieuw Belgisch blond bier van 5,2 % vol. dat in co-creatie werd ontwikkeld door distilleerderij P. Bruggeman en brouwerij Het Anker. Het dorstlessende bier heeft zijn frisheid te danken aan zijn subtiele toets van jeneverbes en wordt in primeur voorgesteld op Horecatel in Marche-en-Famenne, waarna het  exclusief in de horeca wordt gelanceerd.

Distilleerderij P. Bruggeman is bekend van merken zoals Peterman en Smeets. “Na de overname in 2009 door de groep La Martiniquaise– bekend van onder andere Label 5 whisky, Porto Cruz, Poliakov wodka, Glen Moray single malt whisky en St. Raphaël aperitief – is P. Bruggeman zich ook gaan positioneren als verdeler van ‘festieve dranken’ voor conviviale momenten in gezelschap”, verduidelijkt ceo Lieven Stevens.

Kidibul

“Vorig jaar hebben wij Kidibul overgenomen, wat bij uitstek de festieve, niet-alcoholische drank is voor kinderen. Omdat bier eveneens een festieve drank is, was het logisch dat wij dit typisch Belgisch product zouden toevoegen aan onze portfolio. In co-creatie met Het Anker hebben wij een nieuw bier ontwikkeld waarin het vakmanschap van de brouwer en de distilleerder naar voor komen. Wij hebben daarvoor een joint-venture opgericht waarin Het Anker tekent  voor de productie en wij instaan voor marketing en verkoop”.

Verfrissend blond bier met subtiele toets van jeneverbes

Merknaam RDV

“Omdat wij ons positioneren als verdeler van dranken die mensen willen samen brengen, hebben wij gekozen voor de merknaam RDV, wat staat voor Rendez-Vous”, geeft Katrien Vervaet, marketing director, aan. “RDV is een fris, blond, licht bitter en dorstlessend biertje van 5,2 % vol. dat wordt gebotteld in 33 cl.-fles. De dry-spicing met jeneverbes geeft RDV zijn unieke frisse toets. Zoals de naam het zegt is RDV een biertje dat je deelt. Let’s Rendez-Vous!”

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*