Binnen-en buitenlandse uitbreiding voor Giuliano restaurants

Het Italiaanse conceptrestaurant van de Limburgse ondernemer Giuliano Bruno is in de vestigingen in Limburg een succes. Zo groot dat zelfs in crisistijden de formule met eigen vestigingen maar ook franchiseconcepten een forse uitbreiding zal kennen de komende jaren.

Gent
Een jaar nadat Giuliano Bruno, die in 1988 samen met zijn broer Angelo de gekende keten van tankstations en foodcorners Group Bruno oprichtte, uit het bedrijf stapte, kondigt de zakenman een uitbreiding aan van zijn restaurantketen Giuliano. Bij zijn uitstap kondigde hij al aan de Giuliano restaurants verder uit te breiden en dat over de Limburgse, zelfs nationale grenzen heen. Samen met zijn vennoten Ramona Klee, Massimo Pagnotta en Sandro Rossetti werd een strategie van groei uitgetekend die in binnen- en buitenland Giuliano op de kaart moet zetten. De Italiaanse belevingsrestaurants zijn momenteel terug te vinden in Hasselt, Genk en Maasmechelen. Met een nieuwe vestiging in Gent worden de eerste stappen buiten Limburg gezet.

Cinema-restaurant
De eerstvolgende Giuliano Ristorante wil zijn gasten verwelkomen in het voorjaar 2023 op de site van bioscoopcomplex Kinepolis Gent, waar 1,5 miljoen euro wordt geïnvesteerd en tot 40 jobs zullen gecreëerd worden. Ook in Hasselt is het restaurant gevestigd naast Kinepolis. Beide partijen spreken over een toegevoegde waarde van elkaars nabijheid. Christophe Eyssartier, Country Manager Operations bij Kinepolis spreekt zelfs van een ‘match made in heaven’.

Beleving
De nieuwe vestiging aan de samenloop van Leie en Schelde moet een afvaart zijn naar andere Belgische én buitenlandse steden. Er wordt gerekend op één tot twee nieuwe ristorante concepten per jaar. Volgens de investeerders is het succes te danken aan het totale concept. “Een sfeer- en stijlvolle inrichting, een eerlijke keuken, een vlotte bediening en een juiste prijs-kwaliteit verhouding”, vertelt mede-aandeelhouder Rossetti. In de restaurants worden zowel mock- als cocktails geschonken met Italiaanse flair, de pizza’s worden voor de ogen van de klant samengesteld en afgebakken en de pasta’s worden gemaakt volgens een superstrikt en geheim familierecept dat tot op de gram gevolgd wordt door al de koks. Daardoor smaakt iedere pasta, op elke locatie hetzelfde. Regelmatige acties zoals inspelen op de National Lasagna Day of live optredens zijn een onderdeel van de beleving. Zoals bij alle horecaketens het geval is vervaagt hierbij wel het intieme etentje bij kaarslicht, maar overheerst soms het commerciële. Wie pretendeert echte Italiaanse gerechten aan te bieden zet al lang geen spaghetti bolognese meer op de kaart en al zeker geen pizza met Nutella en mascarpone, al is het dan een dessert.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*