
Belgium Hospitality Club, een groep van niet-concurrentiële ondernemingen die ‘state of art’ producten en diensten levert aan de hotel- en restaurantsector, wil haar netwerk uitbreiden. Zo wil de organisatie nieuwe leden uit sectoren aantrekken, die tot op heden nog niet vertegenwoordigd zijn in BHC. Bovendien kijkt de Club ook richting Franstalig België om nieuwe leden aan te werven. Daarnaast wordt de website en platform geüpdatet en sleutelt de Club aan een nieuwe missie en visie.
Filip Helssen, zaakvoerder van het ICT-bedrijf Coriotech, stond in 2019 aan de doopvont van Belgium Hospitality Club en is nog steeds Voorzitter. Hij zet nog even op een rij waarom het voor ondernemingen de moeite loont om lid te worden van BHC. “ De leden van de Belgium Hospitality Club worden niet alleen opgenomen in een zeer interessant netwerk; het is ook de ideale manier om nieuwe leads en trends te vergaren. De doelstelling van onze belangenvereniging is elkaar te ondersteunen op het gebied van sales en marketing. Bedrijven gespecialiseerd in IT-infrastructuur, specifieke software, inrichting kamers, voeding en andere producten en services voor de hospitality sector worden uitgenodigd om via BHC samen te werken en te delen met elkaar. Op die manier trachten we een kwalitatieve en duurzame relatie op te bouwen met gezamenlijke klanten”.
Voor leden van Belgium Hospitality Club wordt minimum twee keer per jaar een netwerk-activiteit voorzien, zoals bijvoorbeeld een hotelbezoek of een infodag bij één van participerende bedrijven. Ze krijgen ook een vermelding op de website, de volledige ledenlijst met contactgegevens en toegang tot BHC ‘Lead Sharing Platform’. De Belgium Hospitality Club is ook aanwezig op diverse professionele beurzen met een gezamenlijke stand, waarop de leden hun diensten en producten kunnen voorstellen.

Ledenuitbreiding en focus op Franstalig België
Filip Helssen stelt dat de Belgium Hospitality Club een nieuwe dynamiek nastreeft: “ Momenteel telt onze organisatie 20 leden (zie lijst). Dit cijfer willen we op korte termijn opkrikken tot een 30-tal leden. We gaan hierbij vooral op zoek naar kandidaat-leden uit sectoren die nog onvoldoende vertegenwoordigd zijn, zoals keuken, banken, verzekeringen, food en onderhoudsproducten. Tevens kijken we voor de uitbreiding ook nadrukkelijk naar Franstalig België. Onze organisatie mag dan wel Belgium Hospitality Club heten, maar op dit ogenblik hebben we nog geen enkel Franstalig lid. Daar moet verandering in komen”.
Focus op hotels
De vereniging wil de focus op hotels uitbreiden. Zo gaat BHC op de komende Horeca Expo Beurs in Gent (november) voor de eerste keer een speciaal event organiseren, waarop hotels worden uitgenodigd. De bedoeling van dit initiatief is om de band tussen de leden en de hotels te versterken en om data en gegevens uit te wisselen. Er komt binnenkort ook een nieuw digitaal platform, waarop de BHC-leden hun gegevens over nieuwe (hotel)klanten met elkaar kunnen delen.
Tenslotte stelt Filip Helssen dat de vereniging ook werk maakt van een nieuwe website en een grotere digitalisering, zoals onder andere een verdere automatisering van de diverse platforms. De Belgium Hospitality Club denkt ook na over een nieuwe missie en visie, geeft Filip Helssen nog mee.
Huidige leden van Belgium Hospitality Club
- Axces Toegangscontrole
- Core-S-Ad Boekhouding
- Coriotech ICT
- Group-F Professionele Schoonmaak
- Horeca Partners Management
- Hotel Business Media
- Master Voice Vertalingen
- Mazars Consulting
- Pomax Inrichting
- Ter Elst Recreatie en Congres
- Relex Wellness
- Samsung Hardware
- Stardekk Hotel Software
- Technogym Fitness
- The Wizard of Dreams Domotica en systeemintegratie
- Valor Services Onderhoud van Grootkeukens
- Van Dessel Verzekeringen
- Vecolux Domotica
- Viessman Verwarming
- Arbora Interior Craftsmen Bouw
Geef als eerste een reactie