Belgisch bier is geen mirakel

Terwijl velen binnen de horeca hopen op een mirakel om de coronacrisis alsnog boven te komen laat de vereniging Belgian Family Brewers (BFB) in een campagne weten dat de Belgische bieren geen mirakel zijn maar het resultaat van passie en vakkennis. Een sleutel om de crisis te overleven aldus BFB bij monde van Patrick Moortgat voorzitter van BFB.

165 familiale bieren
Belgian Family Brewers (BFB) is een vereniging van 21 Belgische familiebrouwerijen, die al minstens 50 jaar non-stop bier brouwen in België. Het Belgische speciaalbier staat wereldwijd bekend om zijn unieke en rijke smaakpallet, karakter en hoogstaande kwaliteit. Gepassioneerde brouwers uit Belgische families houden deze rijke traditie en brouwkennis van generatie op generatie in stand. 165 bieren dragen vandaag het Belgian Family Brewers-label. Hoewel BFB sinds 2007 met dit authenticiteits- en kwaliteitslabel het Belgische speciaalbier promoot in binnen- en buitenland, treedt de vzw nu pas actief op de voorgrond.

Ader van passie
In een video gaat een groep mensen op zoek naar een bierbron. Die wordt uiteindelijk gevonden door een houten paal midden het veld in de grond te kloppen. En zie daar warempel op een bierader.
Maar zo werkt het dus duidelijk niet. “We willen met Belgian Family Brewers niet enkel een positief signaal geven met deze campagne, maar ook de lokale productie en ons unieke vakmanschap in de verf zetten”, zegt Philippe Moortgat. “Het Belgische speciaalbier is dankzij de diversiteit in het smaakpallet, de traditie en het vakmanschap van de familiale brouwerijen uniek in de wereld. Het heeft door de ongeëvenaarde passie die erachter schuilgaat al meerdere oorlogen overleefd en zal daardoor ook deze crisis te boven komen.”

Vertrouwen
Met deze campagne, die ook nog met andere middelen zal ondersteund worden hopen de brouwerijen het vertrouwen van de consument in de kwaliteit en authenticiteit van hun producten te winnen. “De Belgische familiebrouwerijen hebben alvast vertrouwen in de toekomst van het Belgische speciaalbier en die van de Belgische familiebrouwerijen.” besluit Philippe Moortgat.

FOTO:BFB

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*