Antwerp Diner @ Home brengt 13.500 euro op voor het goede doel

Antwerp Diner ging afgelopen zondag voor de 20ste keer door, maar de jubileumeditie kon uiteraard niet in haar oorspronkelijke vorm plaatsvinden. Door de huidige omstandigheden verhuisde het grote feest dit jaar naar de woonkamers van de ‘aanwezigen’. Zo kreeg het ‘Antwerp Diner @ Home’-concept in primeur gestalte. De organisatie haalde alsnog 13.5000 euro op voor de vzw Tomorrow for Isibani en bewijst daarmee dat mits de juiste aanpak, ook een online benefietgala een succes kan zijn.

Tijdens de vorige editie van Antwerp Diner werd een recordbedrag van meer dan 112.000 euro ingezameld voor het goede doel. Het twintigjarig jubileum moest een nog groter feest worden, tot het land werd stilgelegd door de lockdown. Het exclusieve event veranderde dankzij de organisatoren in een gratis virtueel concept. De hapjes en drankjes moesten de gasten dit keer zelf verzorgen, maar daarvoor konden ze rekenen op de tips van enkele vaste topchefs zoals Ingrid Neven van PIZZA PAZZO en Bert Jan Michielsen van The Butcher’s Son. De avond bestond verder uit interviews met partners, live muziek en een aangepaste versie van de gekende veiling, die dit jaar een tombola is geworden. De hoofdprijs bij die laatste was een kunstwerk van Cartoon Called Life, geschonken door WM Gallery.

Interactie en toewijding spelen sleutelrol

Dominique Jansen van de vzw Antwerp Diner vertelt trots: “Het event heeft dankzij de tombola intussen al 13.500 euro opgebracht, wat ons betreft een heel sterk bedrag voor een gratis online event. Het enthousiasme bij onze deelnemers was groot, we hadden meer dan 220 kijkers.” Jansen ziet verschillende redenen voor het succes. Ten eerste is de juiste setting van dit soort event heel belangrijk. “We maakten gebruik van een studio en dus geen standaard ‘videochat-omgeving’. Dit zorgde voor de nodige flair en professionele uitstraling. Ook was het evenement live en dus geen opname, waardoor interactie met onze deelnemers via de chat mogelijk was. Dat sociale gegeven was voor ons heel belangrijk, om zo dicht mogelijk bij de gezelligheid van ons normaal fysieke event te blijven”, vervolgt ze.

Antwerp Diner slaagde erin om de deelnemers geboeid te houden tot aan de tombola-uitreiking. De organisatie zorgde voor voldoende afwisseling tussen de studio, videobeelden met bijvoorbeeld de chefs en interactie met de gasten. Die laatsten konden tijdens de live muziek bovendien op het scherm meedansen via een QR-code. Tot slot werd zelfs het overhandigen van de tombolaprijzen live getoond, wat niet vanzelfsprekend was gezien het barre winterweer in Antwerpen afgelopen zondag.

Een hart onder de riem voor het goede doel

Het goede doel dat Antwerp Diner ook dit jaar steunde, Tomorrow for Isibani, is een Belgische organisatie die zich al jaren inzet voor HIV-preventie in Zuid-Afrika. Deze instelling heeft de extra steun van Antwerp Diner broodnodig om haar nobele strijd verder te zetten, zeker in deze moeilijke tijden. Met een opbrengst van 13.5000 euro was ook de twintigste editie van het Antwerp Diner opnieuw een succes, zelfs in een totaal andere vorm dan het alom gekende jaarlijkse diner.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*