Ambiente 2024: dit is het nieuws voor 2024

Welke innovaties zijn er op de toonaangevende internationale beurs Ambiente voor 2024? Welke merken zullen er (weer) zijn en wat zijn de hoogtepunten van de komende evenementen?

De tekenen wijzen op groei. De consumentengoederenindustrie staat wereldwijd voor verschillende uitdagingen, maar de wereldwijde vakbeurzen zijn weer volop in beweging, omdat er meer dan ooit vraag is naar uitwisseling, oriëntatie en oplossingsrichtingen. “De stemming op het internationale beurspodium is goed”, zegt Philipp Ferger, VP Consumer Goods Fairs Messe Frankfurt. Dit is ook merkbaar voor de komende evenementen in 2024: “We groeien zowel kwalitatief als kwantitatief: qua oppervlakte breiden we uit met drie nieuwe hallen. En we creëren meer ruimte voor de presentaties van onze exposanten, doordat we de ruimte in de hallen compacter maken en de ondersteunende programmaonderdelen extra in de foyers plaatsen.” De HoReCa Academy verhuist bijvoorbeeld van hal 11 naar de foyer van dezelfde hal om meer expositieruimte te creëren. De succesvolle halstructuur blijft behouden, maar met optimalisaties die de routing voor de verschillende kopersdoelgroepen verder vereenvoudigen. De groeigebieden Ambiente Dining en Working in het bijzonder zullen worden uitgebreid – ook op het gebied van Global Sourcing: hier zal het aanbod in het segment Table (10.2) en Office & Stationery (10.0) groeien. 

De grote spelers zijn terug: Dit zijn de terugkerende en nieuwe exposanten in 2024.

“Het inschrijvingsniveau is uitstekend voor alle drie de beurzen – we zijn al overboekt wat ruimte betreft”, zegt Ferger. Met een hoge dichtheid aan Scandinavische exposanten wordt de komende Ambiente de hub voor Scandinavisch design. Een andere focus ligt op Japans design, dat bezoekers op de Ambiente in alle productgebieden kunnen ontdekken. De grote spelers zijn terug op Ambiente Dining: merken als Rosenthal, Royal Tableware, Seltmann-Weiden en Villeroy & Boch hebben zich ingeschreven voor het komende evenement. Zwiesel Kristallglas heeft ook een stand en zal voor het eerst haar consumentenproductlijn presenteren, samen met haar eigen merk HoReCa. In hallen 8 en 9 zullen onder andere Fackelmann, JJA, Schulte Ufer, Severin en TVS weer aanwezig zijn.

Bij Ambiente Living zal hal 3 weer schitteren met grote merken als Blomus, Bloomingville, Broste Copenhagen, Georg Jensen, IB Laursen, Lambert, Present Time, Schlittler en Stelton. Ook terug: exposanten Eva Solo, Jan Kurz, New Edition Home B.V., Scholtissek en – dit keer nieuw – Teppiche Lalee OHG.

Ambiente vindt plaats van 26 tot 30 januari 2024 in Messe Frankfurt. Meer info op https///ambiente.messefrankfurt.com, of via info@belgium.messefrankfurt.com, tel. 02 880 95 88.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*