Agora Culinair neemt pastaproducent Pasta Maviglia (Kapellen) over

Ambachtelijk pastaproducent Maviglia uit Kapellen, bekend als de pastaleverancier van Njam TV- kok Peppe Giacomazza, maakt vanaf nu deel uit van de familiale groep Agora Culinair. “Met deze stap kunnen Enrico en Sara Maviglia zich 100% focussen op hun hoogwaardige productie”, motiveert eigenaar Mario Vleugels. “Wij zorgen voor een uitstekende marketing en distributie. Bovendien kunnen onze klanten nu deze authentieke pastaproducten aankopen. Het is onze strategie om meer vers en ambachtelijk aan te bieden.”

Maviglia is het bedrijf van het koppel Enrico en Sara Maviglia. Zij creëerden samen met Peppe Giacomazza al twaalf verschillende kwalitatieve, huisgemaakte pastavariëteiten, elk met een unieke structuur en karakter. Die leveren zij sinds 2010 zowel vers als in diepvries aan horeca-zaken in gans het land. Ook enkele Nederlandse restaurants en cateraars zijn er al klant. “Het startte allemaal uit een samenwerking met Peppe Giacomazza, bekend van Njam TV en van zijn restaurant ‘La Botte’ in Genk”, vertelt Enrico. “Het was in La Botte – laat in de nacht en bij een uitstekende fles Nero d’Avola – dat wij op het idee kwamen om de huisgemaakte pasta’s van de Italiaans-Limburgse chef-kok voor iedereen beschikbaar te maken.”

Passie voor pasta, dat is wat het koppel dreef bij de uitbouw van hun zaak. “Ons aanbod neemt je mee op reis door het mooie Italië”, klinkt het trots bij Enrico. “Van pasta povera met biologische bloem uit het zuiderse Puglia, en verse ravioli gevuld met bospaddenstoelen en truffel; tot authentieke tagliatelle, penne en linguini. ​Al onze pasta’s maken we op basis van 20% scharreleieren en griesmeel van harde tarwe, aangevuld met een unieke combinatie van specerijen en vers gemaakte vullingen. We werken alleen met natuurlijke ingrediënten zonder kunstmatige additieven of smaakversterkers.”

Vers

Voor Agora Culinair was de opname van het bedrijf in de familiale groep een perfecte opportuniteit. “Wij zien in onze sector dat steeds meer horecaprofessionals voor hun klanten zoeken naar authentieke producten waar de smaak en de kwaliteit primeren. Vers en ambachtelijk: daar ligt vandaag de focus. Daarin kunnen wij als familiale groothandel voor hen nog het verschil maken. In de voorbije twee jaar namen we bijvoorbeeld ook andere familiale en authentieke bedrijven zoals slagroomproduct Brouwers, Fritboerke, Limbufreez en Horeca IJscentrale over en betrokken we ook Horeca Meat Service in onze groep. Steeds gaat het er ons om het bedrijf in kwestie vooral verder te laten draaien op eigen kracht, met 100 % focus op de sterke kernproducten en -activiteit; maar onze sterkte in marketing, distributie en logistiek als versterkende factor in te zetten. Voor onze klanten wordt ons aanbod zo steeds unieker en interessanter.”

Ontzorgd

Dankzij deze stap kunnen Enrico en Sara nu weer 100% focussen op hun passie voor pasta en productontwikkeling. “Ze zijn ontzorgd van een hele reeks processen die veel tijd en energie vergen”, zegt Mario Vleugels. “De tijd die vrijkomt kan alleen maar renderen in de vorm van nieuwe producten en stabiele kwaliteit.”

ad

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*