Ademruimte voor horeca bij Wereldhave

Wereldhave Belgium, één van de grootste eigenaars en uitbaters van winkelcentra in ons land, wil de horeca in haar vijf winkelcentra een flinke duw in de rug geven. Daarom geeft het de horeca in die shopping centra drie maanden lang gratis 2.000 vierkante meter extra ruimte om tafeltjes en terrasjes te zetten.

Gunst ondanks verlies
Hoewel ook de vastgoedsector zwaar getroffen is door de coronacrisis wil verhuurder Wereldhave Belgium de horeca in zijn winkelcentra blijven steunen. Wereldhave Belgium is in ons land eigenaar van vijf winkelcentra (Kuurne, Genk, Nijvel, Luik en Doornik) en neemt nu forse maatregelen om de 51 horecazaken in haar winkelcentra te ondersteunen. Doch zag Wereldhave Belgium zijn nettowinst in het eerste kwartaal met bijna twee derde afnemen.

2.000 vierkante meter
“Onze horeca-uitbaters krijgen drie maanden lang 2.000 vierkante meter extra ruimte, zowel in- als outdoor”, zegt Ine Beeterens namens Wereldhave. “Dit moet helpen om ook de veiligheidsmaatregelen te respecteren. Zonder extra ruimte kunnen de uitbaters ook hun inkomsten niet op peil houden.” Wereldhave Belgium belooft ook om voor een mooie en uniforme aankleding te zorgen voor de vijf winkelcentra om hen een extra boost te geven. Daarvoor wordt een beroep gedaan op externe partners, zoals het bedrijf dat onder meer de VIP-zone op Rock Werchter ontwerpt.

Totaalbeleving
Shoppen is vandaag meer dan ooit een vorm van ontspanning en volgens de experten van Wereldhave Belgium hoort daar ook lekker eten en drinken bij. En die horeca zal in de toekomst nog belangrijker worden in shoppingcenters, klinkt het. Wereldhave Belgium wil van haar winkelcentra ‘full service centra’ maken en zal daarom het aanbod van horecazaken nog verder uitbreiden. Uiteindelijk moeten de horecazaken in de toekomst minstens 15 procent van het totale aanbod in de winkelcentra uitmaken. Om nog een grotere ’tevredenheidsglimlach’ op het gezicht van de uitbaters te kleven kunnen alle horecapartners ook een account aanmaken op het online reservatieplatform Resengo dat maandelijks meer dan 4,9 miljoen gereserveerde couverts en 1,5 miljoen actieve gebruikers telt. De beheerder van de winkelcentra staat in voor de set-up kost.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*