Accor lanceert met ALL CONNECT een hybride vergaderconcept

Om in te spelen op de veranderende vergadermarkt lanceert Accor in april 2021 het nieuwe vergaderconcept All Connect, dit in samenwerking met Microsoft Teams.

Door de merken en de servicecultuur van Accor te combineren met de vergader- en samenwerkingstechnologie van Teams, wil Accor met dit nieuwe aanbod zowel zakelijke klanten als meetingplanners in staat stellen om fysieke in-hotel vergaderingen te combineren met virtuele interacties op meerdere locaties tegelijkertijd. De vergaderingen vinden plaats op het Microsoft Teams platform, waar deelnemers virtueel contact kunnen leggen en samenwerken.

Microsoft Teams Rooms en Surface Hub 2S verbinden mensen ter plaatse met degenen die op afstand met toonaangevende audio- en video-ervaringen. Mensen kunnen inhoud presenteren en virtuele deelnemers zien alsof ze in dezelfde ruimte zijn. Met deze oplossing kunnen Accor-gasten en hun vergaderplatforms samenkomen via professionele vergaderervaringen. Het concept zal zich voornamelijk focussen op kleine vergaderingen (8 tot 50 fysieke deelnemers).

Uit een uitgebreid wereldwijd onderzoek van Accor blijkt dat fysieke bijeenkomsten die door de Meetings & Events klanten in 2021 zijn gepland de helft zal switchen naar virtuele formats. Zeventig procent van respondenten ziet hybride vergaderingen als een belangrijke dienst in de toekomst.

Bovendien blijkt uit sectoranalyse dat de trend naar evenementen en vergaderingen op afstand waarschijnlijk zal aanhouden na de pandemie, zelfs als bedrijfsbudgetten terugkeren naar het vroegere niveau. Het hybride vergaderaanbod van Accor zal een nieuwe inkomstenstroom voor het Franse bedrijf vormen, aangezien de zakelijke klanten zich zullen richten op duurzamere zakenreizen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*