Best Western neemt WorldHotels over om luxesegment in portfolio te versterken

Best Western Hotels & Resorts heeft Worldhotels overgenomen. Dit wereldwijde hotelmerk vertegenwoordigt 300 speciale hotels op vooraanstaande wereldwijde bestemmingen. Volgens de beleidsverantwoordelijken van beide partijen is er een ‘geweldige synergie’ tussen Best Western en Worldhotels.

Doordat Worldhotels vooral actief is in het luxesegment, wordt de portfolio van Best Western aangevuld en versterkt. Worldhotels behoudt zijn persoonlijkheid en zal kunnen gebruik maken van e-commerceplatform, het loyaliteitsprogramma, het wereldwijde distributienetwerk en het sales & marketingapparaat van Best Western.

Best Western Hotels & Resorts is een zelfstandig hotelmerk met een wereldwijd netwerk van 4.200 hotels in meer dan 100 landen. De groep biedt 13 hotelmerken om in elk type gast te voorzien. Meer dan 37 miljoen reizigers zijn lid van het loyaliteitsprogramma Best Western Rewards.

WorldHotels Collection biedt softbrand-oplossingen voor 300 van de beste onafhankelijke hotels in het hogere segment. De WorldHotels Collection is afgestemd op zowel leisure als corporate gasten en is ingedeeld in drie levels: Luxury, Elite en Distinctive.