Wereldwijde hotelsector wordt positiever beoordeeld door reizigers

Reizigers toonden zichhet afgelopen jaar positiever over de service die ze kregen in de hotelswereldwijd. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van het bedrijf Revinate, dat hospitality management software ontwikkelt.

Revinate onderzocht 132 miljoen beoordelingen over 138.000 accommodaties in 200 landen. In nagenoeg alle landen werd de hotelservice door de reizigers positiever beoordeeld dan het jaar ervoor. Uitzonderingen waren Frankrijk en Zuid-Afrika, met een status quo, en Japan waar de scores lichtjes achteruit gingen.

China heeft beste hotelservice

Het meest tevreden waren de reizigers over de hotelservice in China, dat met een score van 90.6 % helemaal bovenaan werd geplaatst. Ook Griekenland (87.2 %) en Mexico (85.8 %) behoren inzake dehotelservice tot de koplopers. Helemaal onderaan staan de hotels in Frankrijk,die zich met een gemiddelde score van 78.8 % moeten tevreden stellen. Ook de service in de hotels in de Verenigde Staten (80.6 %) en Groot-Brittannië (81.4%) werden door de reizigers minder positief beoordeeld.