Taco’ met een gulden spoor

Advertisements

Na de hamburgers lijken de taco’s de nieuwe trend te zijn in het gebeuren van de snelle originele snack. Brussel, Antwerpen, Gent en andere steden gingen al voor de bijl, nu is blijkbaar de beurt aan Kortrijk. Paul Dreze die niet aan zijn eerste horeca project bezig is opende onlangs ‘Manuel Kartel’.

Daarvoor verkocht hij zijn Kortrijkse ‘Paul’s Boutique’, een hamburgersucces dat uitwaaide naar Antwerpen, Gent, Brugge en Ieper. In de Leiestraat tussen het centrum en de verlaagde Kortrijkse Leieboorden komen nu Latijns-Amerikaanse geuren uit de deur van ‘Manuel Kartel’ . De nieuwe zaak wil naar eigen zeggen ‘de lekkerste taco’s, nacho’s en burrito’s van de regio’ aanbieden.Taco’ en burrito’s, twee Mexicaanse delicatessen staan centraal. “Ik zocht en vond een nieuwe uitdaging. En nu Midden- en Zuid-Amerikaans eten echt doorbreekt, ben ik ervan overtuigd dat ook Kortrijk zal vallen voor ons aanbod.” volgens de uitbater. 

Gezond en origineel

De gezondheidstrend valt niet te ontkennen en verspreidt zich snel over de hele wereld. Daar pikken we met taco’s, burrito’s en warme broodjes met zuiderse vullingen bij aan. Ze zijn snel klaar te maken fastfood, maar zijn tegelijk gezond en vetarm, met gaar vlees en vol groentjes.” volgens Paul Dreze . Met de Chileense kokkin Angelica Vasquez en haar zoon wordt het een echt latinorestaurant. Het concept is uitgewerkt door Freddie Deltour van grafisch ontwerpbureau Storm uit Kortrijk, terwijl de kleurrijke inrichting het werk is van interieur design-artiest Guillaume Caron. Er staan ook heel wat bijhorende cocktails op de kaart met uiteraard tequila. De gerechten kunnen ter plaatse genuttigd worden maar via Deliveroo ook aan huis gebracht worden. Ondertussen is er ook de kleurrijke foodtruck die met taco’s en burrito’s naar evenementen rijd, een vat tequila achteraan inbegrepen.