Coca Cola neemt Tropico S.A. over

Coca-Cola heeft een overeenkomst met de onderneming Alizé om 100% van de activiteiten van het Franse bedrijf Tropico S.A. over te nemen. De overname van Tropico S.A. kadert in Coca-Cola’s in 2017 aangekondigde diversifiëringsstrategie, die inspeelt op de verwachtingen van de consumenten door hen een grotere keuze aan dranken aan te bieden.

Met Tropico verwerft Coca-Cola een Frans merk en wil het een belangrijke speler worden op de markt voor niet-bruisende fruitdranken. Het in 1982 opgerichte Tropico is een legendarisch merk in de wereld van de niet-alcoholische dranken en kan bogen op een grote naambekendheid. In Frankrijk, België en Luxemburg zijn de dranken van het merk Tropico beschikbaar in blik en petflessen, zowel in het Away from Home kanaal als in het grootste deel van de grootdistributie (vooral in Frankrijk en België).

Nog grotere naambekendheid
Ben Bijnens, Belux & The Netherlands Country Director Coca-Cola Services ziet in de overname een verdere ontwikkeling en versnelling in het segment van de niet-bruisende fruitdranken. Tropico beschikt al over een grote naambekendheid en kan rekenen op heel wat goodwill bij de consument. Met de ruime ervaring van Coca Cola moet die naambekendheid nog groter worden. De commercialisering van Tropico in België en het Groothertogdom Luxemburg zal geleidelijk aan overgenomen worden door Coca-Cola European Partners. De komende maanden zullen ook de mogelijkheden bekeken worden om het merk te introduceren buiten het Franse, Belgische en Luxemburgse grondgebied.