METRO geeft foodprofessionals duwtje in de rug met gratis website en reservatietool

Eén op de twee horecazaken heeft geen eigen website. Dat blijkt uit een rondvraag van METRO Cash & Carry bij haar klanten. Opmerkelijk, vond de groothandelaar, want een avondje tafelen begint steeds vaker met een rondje surfen op het internet. Aangezien veel zelfstandige horecaondernemers het vaak niet gemakkelijk hebben om te groeien,  biedt METRO alle horecaondernemers een gratis website aan om hun online zichtbaarheid te vergroten, wat de drempel om de plaatselijke horeca te bezoeken kleiner kan maken en hen dus een duwtje in de rug kan geven. Wie een avondje op restaurant wil, begint immers niet zelden met een korte zoektocht op het internet. Zelfstandige horecaondernemers schrikken echter vaak terug voor de kost die samenhangt met de lancering en het onderhoud van een eigen website. Daar biedt METRO nu een oplossing voor.

Zonder enige aankoopverplichting bij METRO, voorziet de groothandelaar horecaprofessionals kosteloos van een professionele website die de ondernemers zelf makkelijk kunnen onderhouden en updaten. Bovendien blijft METRO achteraf beschikbaar voor de nodige assistentie. Sinds begin dit jaar maakte de horeca- en foodprofessional al meer dan 1500 websites aan.

Deze service is nog maar het begin van een echte digitale dienstverlening. METRO lanceerde immers ook een online reservatiesysteem. Dit is eveneens een gratis service om de horecaprofessionals te helpen met hun digitaal verhaal. Hiervan werden er al meer dan 70 aangemaakt sinds april.

Beide services kaderen in een internationaal project van METRO AG, het moederbedrijf waartoe METRO België behoort. Internationaal is het de ambitie om dit jaar een goeie 105 000 websites en 15 000 online reservatiesystemen aan te maken voor professionele klanten. METRO lanceerde onlangs haar nieuwe internationale brand campaign, waarin de claim “Your success is our business” centraal staat. Hiermee onderlijnt de horecagroothandel haar engagement om horecaondernemers te ondersteunen in het uitbouwen van hun zaak. Het aanbieden van een digitale dienstverlening sluit daar perfect bij aan.​