10 jaar Foodprint

Zopas verscheen de 10de editie van Foodprint, jaarboek van de gastronomie, met opnieuw mooi teksten, rijkelijk geïllustreerd met prachtige foto’s.

Foodprint volgt alle gastronomische talenten van ons kleine landje dat zo groots is op culinair vlak. Het ‘woord’ geeft een overzicht van al wat beweegt in de gastronomie. Het restaurant dat je niet mag missen, de wijnoogsten kritisch bekeken, de nieuwigheden in foodtrends, eigenzinnige gastronomische columns, een wandeling door de gastronomische media en het meest complete gastronomische jaaroverzicht.

Het ‘beeld’ maakt het boek prachtig en uniek. Een portfolio van nationale en internationale foodfotografen, een unieke getuigenis van de nieuwste trends in foodfotografie. Alle continenten zijn in deze editie vertegenwoordigd. Een unieke, exclusieve samenwerking, wereldwijd.

Elk jaar worden er door Foodprint in samenwerking met haar partners belangrijke culinaire awards toegekend. ‘Wine Lady of the Year’ (geponsord door de firma’s Meyhui en Winterhalter) werd Simonne Wellekens, o.a. wijnjournaliste bij De Standaard. Dezelfde twee bedrijven sponsorden ook de selectie van ‘Sommelier of the Year 2019’, die ex-aequo gewonnen werd door Sanne Dix van Cuchara uit Lommel, en Antoine Dubois van Hostellerie Gilain in Sorinnes. ‘Pizzaiolo van het Jaar’ werd de actie ‘Pizza’Don’, op 21 januari 2019 georganiseerd bij Poverello en ondersteund door de firma Kaasbrik. De Foodprint Culinary Photo Award 2019 wedr gewonnen door de Franse fotografe Pauline Daniel.

Op www.foodprint.be kan je met enkele teasers het hele concept van foodprint 1819 bekijken.

Te koop in Standaard boekhandel en dagbladhandel. Prijs:20€. ISBN 978-94-92470-218