World Without Waste bij Cola

Coca Cola wil in 2030 voor elke fles die wereldwijd wordt verkocht, dus ook in de horeca ook een fles recyclen. "De wereld heeft een afvalprobleem en wij hebben de verantwoordelijkheid om dat op te lossen", zegt Coca Cola-topman James Quincey. Hij lanceerde zijn eigen World Without Waste campagne. 

 

 Quincey erkende dat frisdrankproducenten mede schuldig zijn aan de enorme afvalberg in de straten, op stranden en in de oceanen, de beruchte plasticsoep. Daarom streeft Coca Cola naar een circulaire economie waarin verpakkingen van aluminium, glas en plastic worden hergebruikt. "We geloven dat elke verpakking van een product nut heeft nadat dit product is gebruikt. En als die kan worden gerecycled móét dat ook." Coca Cola zal ook uitkijken naar mogelijke andere biologisch afbreekbare verpakkingen, zoals die van boomharsen, waardoor minder plastic nodig zal zijn. In 2030 moet 50 procent van de gebruikte verpakkingen bestaan uit gerecyclede materialen. Nu is dat nog maar 7 procent. Ook concurrent PepsiCo heeft plannen voor meer duurzame verpakkingen. De markt voor duurzaam verpakkingsmateriaal zou in 2025 moeten zijn gegroeid tot meer dan 400 miljard euro. Waar is de tijd van Cola uit een flesje aan de toog. Gelukkig zijn er nog een groot aantal horeca zaken die wel zweren bij glazen verpakkingen, al is het maar een kwestie van stijl. (JV) 





by communitysoft.com