Wat maakt hotelbezoekers tevreden?

Een recente studie van de Cornell University School of Hotel Administration analyseerde 95.500 hotel reviews en ratings op Tripadvisor, Expedia en Booking.com. Zo probeerde de studie te achterhalen wat hotelgasten het belangrijkst vinden tijdens hun verblijf.  

De studie wist het volgende op te stellen.  Gasten beoordelen vooral de service, de kamer, de locatie/het gebouw, en de voorzieningen/faciliteiten van een hotel. De service en de kamer hebben de grootste invloed op de globale beoordeling van een hotel. Hotels met consistente beoordelingen, krijgen globaal gezien betere beoordelingen dan hotels met wisselende beoordelingen. De woorden ‘personeel’, ‘comfortabel’, ‘bed’, ‘net’, ‘kamer’, ‘ontbijt’, en ‘restaurant’ komen zowel in de positieve als negatieve beoordelingen voor. Deze zaken lijken dus van groot belang voor hotelgasten. Volgens de onderzoekers tonen deze resultaten dat de service en de kamer essentieel zijn voor de gastentevredenheid. Ook de consistentie van de werking in een hotel is van groot belang. Ze besluiten dat het kerndoel van een hotel nog steeds een excellente service en een goede nachtrust is. Moesten we daar een nachtje over slapen en een universiteit inschakelen? (JV)






Contacteer ons

een uitgave van Evolution Media Group
Vlassstraat 17 - 8710 Wielsbeke

tel +32(56) 60 73 33
fax +32(56) 61 05 83
email info@horecaplatform.be

by communitysoft.com